Valoració del resultat de les eleccions municipals

La Candidatura d'Unitat Popular hem celebrat l'assemblea de valoració de les eleccions municipals de la setmana passada. Ens mostrem contents pels resultats obtinguts (1.099, 2.28%, sisena força) tenint en compte tots els factors adversos existents, com ara els recursos escassos en comparació a la resta de formacions o la poca difusió de la Candidatura als mitjans de comunicació tan públics com privats. Així, destaquem que s'ha assolit ser quarta força (151, 9.58%) a la Part Alta i que tot just ara comença la feina per estendre el projecte a la resta de la ciutat.

Pel que fa a la matemàtica electoral que s'ha fet des de molts sectors comparant els suports rebuts el 2007 amb els del 2011, arribant a dir que es produïa una “divisió del vot”, creiem que els 1.099 vots de la CUP vénen sobretot de l'abstenció, del vot en blanc o nul i del desencant en vers d'altres formacions que, en no haver-hi aquesta opció, haguessin triat no votar. Tot i així, fem una crida als partits tradicionals que han perdut vots a què facin les seves reflexions i, ja de pas, que pensin en l'abstenció i del vot protesta a l'hora d'actuar.

Tenint en compte tot plegat, però, fem autocrítica tot i que seguirem treballant com ho hem fet aquests darrers tres anys, amb els moviments socials de la ciutat per tal de representar, si així ho decideix Tarragona en les properes eleccions municipals, la veu dels qui no estan d'acord amb el model imperant de ciutat, és a dir, una ciutat mercantilitzada, espanyola, autoritària en els afers públics i socialment injusta.