Notícies de Tarragona

La CUP va lliurar a la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal de la Guàrdia Civil documents sobre una possible incompatibilitat entre activitats econòmiques privades desenvolupades per Pau Pérez i José Luis Martín i els seus càrrecs públics a l’Ajuntament de Tarragona. Ara, la documentació és en mans de la Fiscalia, que en sis mesos determinarà si ho passa als jutjats o ho arxiva.

Davant les declaracions que ha fet avui la consellera Begoña Floria durant la presentació a la premsa del programa d'activitats de Sant Magí 2017, en la qual ha qualificat de “complex” l'acord aprovat pel plenari el setembre del 2016 sobre la descentralització dels actes festius, alhora que ha fet una interpretació ben limitada sobre què significa descentralitzar les festes de la ciutat, la CUP manifesta que “est

Per Sergi Saladié. Diputat de la CUP-CC al Parlament de Catalunya

Dimarts, 18 de juliol, a dos quarts de vuit del vespre, a la plaça dels Infants, la CUP celebrarà una assemblea oberta per abordar les necessitat i problemàtiques del barri de la Part Baixa. Hi participaran membres de la CUP i hi són convidats veïns i veïnes del barri, a títol individual, així com l’associació de veïns del Port. Se centrarà en les necessitats i potencialitats del barri.

L'Esquerra Independentista portem dècades lluitant per l'alliberament dels Països Catalans. Sense anar més lluny, ara que se celebren 25 anys de les Olimpíades de Barcelona '92, hem de reivindicar la memòria de totes les companyes que foren torturades per les forces policials espanyoles amb la complicitat del govern de la Generalitat.

Des de la CUP volem fer pública la nostra satisfacció davant de la retirada definitiva del projecte de Santagadea Gestión SL, encaminat a la privatització de l’Anella Mediterrània, i que s’ha desestimat, en part, gràcies a les al·legacions que es van fer des de la CUP. Aquest projecte preveia posar a mans privades les instal·lacions esportives de la ciutat durant un període de 40 anys i elevats cànons econòmics que l’ajuntament hauria de liquidar anualment.

La CUP de Tarragona ha iniciat la visita als barris per recollir-hi, de primera mà, les necessitats diàries amb veïnat i representants de les associacions veïnals.

Dissabte 7 de juliol, passades les onze de la nit, els veïns i veïnes del carrer Merceria van ser sorpresos per la presència de bombers i fins quatre dotacions de Guàrdia Urbana que s’hi havia desplaçat com a conseqüència del despreniment d’una cornisa del número 2 d’aquest carrer de al Part Alta, a la cantonada entre el carrer Merceria i la plaça de les Cols.

Segons l’Índice de Transparencia de los Ayuntamientos, fet públic aquest passat cap de setmana per Transparency International España, l’Ajuntament de Tarragona es troba en el 99 lloc d’un total de 110 que inclou els més grans de l’Estat espanyol.

La CUP presenta aquesta proposta de resolució després que el govern hagi aprovat l’impost sobre les nuclears pel risc que suposen vers el medi ambient i la salut de la població. L’objectiu és conèixer quines són aquestes afectacions, per afrontar-les des de la institució, i que siguin publicades per tal que la ciutadania en tingui coneixement.

Pàgines