Participa l’Ajuntament de Tarragona en el Consell d'Administració de l'Hospital Santa Tecla?

El passat 25 de febrer, el Grup de Treball en Defensa de Sanitat Pública de Tarragona va escriure un article que va ser publicat al mitjà digital Tarragona21 en el qual s’hi afirmava que “des de fa uns anys el nostre Ajuntament no participa al Consell d’Administració de la Xarxa Santa Tecla (canvi d’estatuts i participació coincidint amb el segon mandat del PSC al nostre Ajuntament)”.

L’article s’escrivia en resposta a un article al Diari de Tarragona de l’Exsecretari General de l’Ajuntament de Tarrragona i patró de la Fundació Sociosanitària i Social de Santa Tecla, el Sr. Ponç Mascaró Forcada on es tracta la col·laboració entre l’Ajuntament de Tarragona i l’Hospital Santa Tecla i on el ser Mascaró afirma que “des del primer moment hi ha la coordinació entre les dues institucions i, a més, la Fundació determinava que l’administració es portés a terme a càrrec de persones designades per l’Ajuntament i el Capítol Eclesiàstic”, així com que “encara en el dia d’avui hi ha a la Fundació aquesta participació', i que “la representació municipal continua formant part de la Fundació i els acords es prenen per consens”.

La CUP de Tarragona creu que és necessari que l’Alcalde de la ciutat, Josep Fèlix Ballesteros, aclareixi si actualment es participa al Consell d’Administració de l’Hospital de Santa Tecla, exercint una funció de control públic o, si pel contrari, s’hi ha renunciat o l’Ajuntament s’ha vist exclòs de poder participar de l’òrgan de decisió d’una fundació que presta serveis finançats amb diners públics. És per això, que preguntarà, tant a l’Alcalde com al Plenari del proper dia 28 de març, si continua havent-hi representació municipal a la Fundació.