L’Assemblea Local de la CUP insisteix en la regulació i limitació de les terrasses

La formació recorda que un dels acords per l’ampliació del govern municipal apuntava en aquest sentit

Passat el període d’excepcionalitat per la COVID-19, l’Assemblea Local de la CUP de Tarragona torna a posar sobre la taula una reclamació històrica: fer front a la massificació i la privatització de l’espai públic. Les anticapitalistes consideren que han de poder conviure els diferents usos de l’espai públic, però “no pot haver-hi un monopoli de les terrasses”. Amb tot, assenyalen que en alguns llocs  de la ciutat “la presència de terrasses podria ajudar a dinamitzar i revitalitzar els barris”.

Les cupaires apunten que després d’aquest període “laxe” amb les terrasses arran de la pandèmia, aquestes han proliferat i han crescut “sense que aquest creixement permeti descongestionar zones de la ciutat ja massificades”, fent referència sobretot a la Part Alta i a la zona propera a la plaça Corsini. En aquest sentit, l’Assemblea Local de la CUP recorda que un dels acords per l’ampliació del govern municipal deia “regular i limitar la ubicació de terrasses per evitar-ne la massificació i la mercantilització de l’espai públic (un cop superada la situació actual arran de la COVID-19)”.

La formació, insisteix en la necessitat de finalitzar l’Ordenança de Terrasses, un text que es va començar a redactar durant l’anterior mandat i que va acabar aturat amb l’inici de la pandèmia. L’Assemblea Local de la CUP emplaça al govern municipal a complir amb l’acord d’ampliació de govern i convocar la Comissió d’Estudi per la redacció i aprovació de l’ordenança de terrasses i extensions comercials a la via pública; així com a inspeccionar, comprovar i, si cal, sancionar, a aquells que no compleixin les condicions de les concessions de terrasses, com és el cas del parc de les Granotes, al costat de l’amfiteatre.

L’Assemblea tarragonina recorda que ja van presentar diferents propostes per la futura ordenança. Algunes d’aquestes mesures aspiren a que “es garanteixi la preservació de l’espai lliure a les principals zones per a vianants com són les places”, el lliure pas dels vianants; poder gaudir del mobiliari urbà; a que es minimitzin les molèsties al descans de veïns i veïnes pel soroll o la homogeneïtzació dels horaris per evitar privilegis i desigualtats.

Assemblea Local de la CUP de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 25 d’agost de 2022