La CUP vol que el Ple rebutgi el projecte dels Jocs Olímpics d’Hivern

Les cupaires no volen que els Jocs Olímpics representin un nou pou de malbaratament de recursos públics com van ser els Jocs Mediterranis

La formació portarà al Consell Plenari d’aquest divendres una moció de rebuig a la Candidatura dels Jocs Olímpics d’Hivern. La CUP assenyala que en el context actual d’emergència climàtica i ecològica apostar per uns jocs olímpics és “una greu irresponsabilitat”. Les cupaires exposen que amb aquest esdeveniment es pretén generar més turisme “sense oferir altres oportunitats econòmiques que facin el territori més resilient i menys vulnerable als canvis”.

La portaveu del Grup Municipal de la CUP, Eva Miguel, explica que el Pirineu, igual que el Camp de Tarragona, pateix les conseqüències “d’un model de desenvolupament caduc que la candidatura dels jocs olímpics pretén eternitzar”. A més, pateixen fortament “una elevada precarietat i temporalitat laborals, salaris baixos, encariment de la vida, èxode rural i envelliment de la població i una manca de serveis públics essencials”, que es tradueixen en una pèrdua de drets de les seves habitants.

En aquest sentit, la regidora Inés Solé, apunta que la candidatura dels Jocs Olímpics d’Hivern “és un macroesdeveniment que no respon a les necessitats del Pirineu ni del conjunt del país” i manifesta que tot plegat s’està duent a terme de forma “totalment opaca”, contradient els informes tècnics de la pròpia Generalitat en termes de canvi climàtic, “sense tenir en compte les necessitats reals i la participació de la població del territori” i impulsada “pels lobbies econòmics del sector turístic i de la construcció”.

Per últim, les anticapitalistes veuen en la candidatura dels Jocs Olímpics d’Hivern “un nou pou de malbaratament de recursos públics com van ser els Jocs Mediterranis”, que van anar acompanyats “d’una gestió opaca, polítiques especulatives, sense prioritzar les veritables necessitats de la població i sense cap veritable retorn social i econòmic per la ciutat i el territori”.

Tarragona, Països Catalans, 15 de febrer de 2022