La CUP se solidaritza amb els treballadors acomiadats de Tarragona Ràdio

Creuen que ara precisament el que cal és invertir en informació ciutadana honesta i transparent, no retallar-la.

La Candidatura d'Unitat Popular de Tarragona ha volgut solidaritzar-se amb els set treballadors de l'emissora municipal que han estat acomiadats aquest dijous pel consistori. En un context com l'actual, en què es reclama més transparència per part de la classe política, la CUP considera que cal invertir en comunicació, no pas retallar-la, i que la decisió de l'equip de govern parteix de la base errònia que la informació és una despesa i no un servei a la ciutadania. Aquesta, diuen, 'és una solidaritat extensa a tots els sectors laborals afectats per la crisi i l'estafa capitalista, que en el cas dels mitjans de comunicació conté la particularitat que, a sobre de retallar vides i sous, també es retalla en qualitat democràtica'.

La informació com a servei i no com a despesa, aquesta és la idea que vol transmetre la CUP al consistori després de retallar en set persones la plantilla de l'emissora municipal Tarragona Ràdio. Davant els acomiadaments, ofereixen solidaritat suport a les persones afectades, no només de la ràdio sinó de tots els mitjans de comunicació i de tots els sectors laborals.

La particularitat que destaca en aquest cas la Candidatura és que els mitjans, independentment de si són públics o privats, ofereixen sovint un servei a la ciutadania per tal que estigui permanentment informada de tot el que passa al seu voltant. Aposten per una xarxa de mitjans públics i per una concepció de la informació com una eina útil per fer efectiva la transparència i l'honestedat que tant es demana des de la societat civil. És per això que consideren que, més que retallar, 'el que caldria fer seria invertir-hi', per tal de garantir aquesta transparència.

Més enllà del cas concret de Tarragona Ràdio, la CUP vol expressar, com sempre ho ha fet, el seu suport a les persones afectades per l'estafa capitalista i la crisi econòmica, les conseqüències de la qual tan sols les rep el poble i no la classe política ni els agents especuladors que l'han causada. Per tant, i seguint la línia de la societat civil que ja ha sobrepassat en empenta i decisió qualsevol doctrina mediàtica i dels partits tradicionals, anima a tothom a mobilitzar-se i a defensar els seus llocs de treball, així com una vida digna i sense injustícia social.

Candidatura d’Unitat Popular de Tarragona, 14 de setembre de 2012.