La CUP recull les impressions del conflicte entre petit comerç i grans superfícies

Arran de la campanya “Que el Nadal no ens consumeixi” hem engegat un procés participatiu en què demanem a la societat tarragonina que hi digui la seva en la política municipal que duu a terme el consistori a l’hora de posicionar-se a favor o bé del comerç de proximitat o bé de les grans superfícies situades cada cop més a prop del centre de la ciutat. Aquesta és l’enquesta que la CUP de Tarragona us demana que ompliu i que envieu al correu ([email protected]) per conèixer-ne la vostra opinió.

D’altra banda, aquí podeu llegir el posicionament de la CUP mostrat com dèiem a la campanya del Nadal:

“Des de la Candidatura d’Unitat Popular vam observar atònits com la Cambra de Comerç el mes passat va pressionar l’Ajuntament perquè dugués a terme unes polítiques que no sabem si afavoreixen o no als comerciants però que de ben segur provocarien més consum del previst en enllumenat públic. Estem parlant d’un Ajuntament, a més, que va engegar els llums abans de la data oficial tot i que no estiguessin tots instal·lats i que enguany, sense desmerèixer la tasca de reducció de consum mitjançant la tecnologia LED, ha incrementat el nombre de llums a la ciutat. Aquesta Cambra de Comerç, que és la mateixa que avui i des de fa uns quants dies oneja una pancarta insultant, i de la qual no sabem si la totalitat dels comerciants estan a favor que es dediquin els seus diners a causes com aquesta i no a evitar el tancament dels establiments, aquesta Cambra fa evident el lligam indissoluble de la màfia tarragonina pel que fa a la classe política i als màxims dirigents empresarials.

D’altra banda, estem parlant d’un Ajuntament que es deu als ciutadans i que el mínim que podria fer en una situació econòmica com l’actual és engegar una campanya de conscienciació per evitar un consum irresponsable per part dels tarragonins que, siguin a l’atur o no, es veuen absorbits per grans campanyes incentivadores d’aquest consum que dèiem mitjançant enllumenat nadalenc per tot arreu, publicitat en espais públics, etc. Tot plegat, ho sabem perfectament, és per ser en una xarxa d’on no en poden sortir perquè no volen perdre la poltrona en lloc d’atendre el ciutadà. Davant d’aquesta demanda, és lògic que molta gent pregunti sobre la situació del comerciant, també. Però resulta que nosaltres no estem anant contra el petit comerciant, ans el contrari, volem evidenciar que totes aquestes campanyes incentivadores del consum acaben repercutint en les grans superfícies. Aquest Ajuntament i els equips de govern anteriors han permès que s’instal·lin en la nostra ciutat grans superfícies com el Parc Central, la zona de l’antic Pryca o el nou Corte Inglés, aquest darrer amb uns successos lamentables com és el cas d’acomiadaments improcedents per no voler treballar més hores de les estipulades per llei, com ja s’ha vingut denunciant en els darrers mesos. Que preguntin quant ha baixat el volum de vendes al petit comerç i quant ho fa fet en aquests centres comercials. Que avaluïn com es van veure afectats els comerços dels barris de Ponent sobretot amb l’arribada de totes aquestes empreses ubicades a les Gavarres, i que estiguin atents de com van desapareixent totes les botigues que envolten actualment la zona on s’està acabant d’edificar el Corte Inglés. No és cap secret que el consum compulsiu no es dóna tant en les botigues de barri com en les grans superfícies.

Per tot plegat, la CUP hem pensat que fóra bo iniciar una campanya de conscienciació tant pel que fa al consum irresponsable com per la relació que hi manté amb aquests grans centres comercials que sens dubte redueixen a zero les relacions socials. La Cambra de Comerç, representant sobretot d’aquest model econòmic comportador de grans beneficis per als particulars, i l’Ajuntament, poques vegades defensor del ciutadà, un cop més van agafats de la mà en les festes nadalenques. No és nou, però creiem que cal denunciar-ho.”