La CUP proposa crear una Escola Municipal de Teatre als pisos superiors del Metropol

També aposten per constituir un Servei Municipal d’Arqueologia

La Candidatura d'Unitat Popular ha presentat aquest matí algunes de les seves propostes en matèria de llengua, cultura i patrimoni, que permetin difondre un projecte alliberador social i individual, "i que uneixi la lluita per les necessitats vitals amb la generació d'un nou coneixement crític a través del compromís cooperatiu, en relació amb un entorn social, històric i cultural dinàmic i canviant".

Inés Solé, número 5 de la CUP, ha valorat positivament la feina feta aquests dos anys davant la conselleria de Cultura i Festes "capgirant la manera d'entendre la Cultura a aquesta ciutat". Solé ha defensat la llengua catalana com un bé comú a preservar i ha insistit en la necessitat de realitzar campanyes estables i continuades de promoció de l'ús de la llengua catalana entre la població tarragonina, "especialment en els entorns en què el català presenti un menor ús social".

La consellera cupaire ha proposat l'elaboració d'un Pla Municipal de Cultura, "perquè tota la política cultural de l'ajuntament obeeixi a un projecte comú i coordinat i no es limiti a parcel·les autònomes" i a projectar una programació 365 dies l'any, "de forma participada i compartida amb les entitats, sales i col·lectius". Pel que fa a equipaments, Solé ha assenyalat la importància de "per fi tenir partides amb noms i cognoms per tirar endavant el manteniment i reforma dels equipaments", com són el Teatre Tarragona, la Casa de la Festa o les biblioteques. En aquest sentit, la regidora anticapitalista ha proposat impulsar als pisos superiors del Metropol una Escola Municipal de Teatre "ja que tenim molt talent com a ciutat i cal dotar-la d'un espai on es puguin desenvolupar en les arts escèniques".

Al seu torn, Eva Miguel ha exposat que Tarragona s'ha d'entendre "com un jaciment arqueològic viu que ha de conviure amb el dia a dia d'una ciutat moderna" i que el patrimoni "no estan en venda" i cal "conservar-lo, museïtzar-lo divulgar-lo i facilitar la seva recerca". És en aquest sentit que Miguel proposa la creació d'un Servei Municipal d'Arqueologia "amb professionals que duguin a terme aquestes tasques, així com l'adequació del fons arqueològic perquè sigui un veritable arxiu de consulta de materials".

Assemblea Local de la CUP de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 25 de maig de 2023