La CUP presentarà mocions per la regulació i millora del mercat de Bonavista, a més de mocions de suport al CPNL i als encausats de Can Vies

En el proper Ple la CUP defensarà una intervenció de millora al mercat de Bonavista, una moció que insta refermar el compromís amb el Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) i una moció de suport als encausats de Can Vies Franz i Adrià. A més a més, els cupaires defensaran amb altres formacions municipals mesures per adequar i garantir la seguretat vial de l’N-340, instaran a emprendre mesures per a l’energia sostenible i mostraran el suport al col·lectiu d’estibadors i estibadores del Port de Tarragona

La CUP de Tarragona ha fet públiques les tres propostes polítiques que durà a debat al proper Consell Plenari de l’Ajuntament de Tarragona, que s’encaminen a reclamar la regulació i millora del mercat de Bonavista, així com donar suport als estudiants encausats durant les protestes pel desallotjament de Can Vies. Alhora, també volen promoure una iniciativa per refermar els vincles i el suport al CPNL.

En referència a aquest darrer punt, Jordi Martí Font ha declarat que «Durant els dies immediatament anteriors al Ple, intentarem que l’equip de govern doni suport a aquesta proposta, perquè creiem que és molt necessària i portem més de 6 mesos treballant-hi. És una moció molt rellevant, nuclear al nostre programa. Amb aquesta inversió, molt necessària, es podria treballar en la cohesió social i l’acolliment lingüístic, però també es garantiria potencialment la formació de personal de l’administració pública»

La portaveu cupaire Laia Estrada ha destacat la necessitat «d’ordenar i millorar l’estat del mercat de Bonavista. Cal arreglar la pavimentació, la il·luminació, i garantir els accessos a finques, guals, passos per a vianants i delimitar adequadament les parades, que alhora també són rellevants com a actuacions en l’àmbit de protecció i seguretat». De fet, la cupaire ha recordat que el Consell Plenari ja ha aprovat anteriorment mocions per a la millora d’aquest espai, en referència a una moció del PP debatuda al ple de setembre de 2015, però que actualment encara necessita d’una intervenció municipal per solucionar les problemàtiques que hi tenen lloc.

En darrer terme, els cupaires han defensat l’absolució dels encausats Franz i Adrià, detinguts en les protestes contràries al desallotjament de Can Vies, un espai públic amb un ús marcadament social i d’interès general.

Tarragona, Països Catalans, 15 de març de 2017