La CUP es presenta com una candidatura aglutinadora de moltes sensibilitats de cara al 22M

Tot i parlar-se molt de candidatures unitàries que no han estat possibles per les estratègies dels partits i per les ànsies de protagonisme de diversos personatges, la CUP ha acabat sent la candidatura amb més suports de totes les que es presenten a les eleccions municipals de Tarragona. Tres anys de feina al darrere han valgut per als Pirates de Catalunya i Des de Baix per confiar en el seu projecte i enfortir l'alternativa municipal des d'una òptica independentista, d'esquerres i partidària de la democràcia directa.

Jaume López, Laura Palau (Des de Baix) i Marc Ferré (CUP) han formalitzat avui l'acord que fa que la Candidatura d'Unitat Popular de Tarragona sigui la que compta amb més suports i que és més aglutinadora de diverses sensibilitats de les que es presenten el 22 de maig a les eleccions. L'acord es basa en la completa sinergia entre els programes a nivell ideològic de les dues formacions, tal com va passar amb Pirates de Catalunya, un suport que es va anunciar ja fa unes setmanes.

Segons Jaume López, un dels membres de Des de Baix a Tarragona, en situacions de retallades i de crisi per culpa dels bancs i de les caixes la unitat de les forces d'esquerres és essencial per fer sentir un discurs que resolgui la precarietat en què es troba bona part de la societat, amb manca de serveis socials i amb total impunitat de la precarietat laboral.

Cal recordar que Des de Baix i Pirates de Catalunya són dues formacions que es van presentar a les eleccions autonòmiques, i tot i representar a priori marcs ideològics sensiblement diversos, Marc Ferré, cap de llista de la CUP de Tarragona, ha volgut destacar que es presenten per abastir l'independentisme d'esquerres, que fins ara no s'ha vist representat, i l'esquerra que proposa alternatives reals als problemes quotidians dels ciutadans de Tarragona, i que el fet de rebre suports de marcs ideològics diferents enriqueix el programa electoral quant a democràcia directa, promoció del català, transparència i reduir en les despeses públiques innecessàries i augmentar-les en serveis socials.