La CUP disposada a desobeir des de Tarragona per avançar cap a l’alliberament nacional

Les cupaires han presentat propostes en defensa del català i en matèria de memòria històrica

La Candidatura d'Unitat Popular han presentat aquest matí les seves propostes d'alliberament nacional, llengua, memòria històrica i internacionalisme. Les anticapitalistes han sigut molt crítiques amb el context actual al país "on s'ha reactivat l'agenda el "reencuentro", amb uns partits autoanomenats independentistes que han renunciat a qualsevol mena de confrontació amb l'estat i el processisme continua malgrat estar tocat de mort". Les cupaires reivindiquen que cal desplegar "polítiques d'aprofundiment democràtic i de justícia social" amb una acció combinada al carrer i a les institucions i veuen en el municipalisme el millor aliat per la construcció nacional dels Països Catalans, ja que permet "articular les solidaritats entre diferents territoris, superant la divisió autonòmica i estatal". Així doncs, la CUP s'ha mostrat disposada a desobeir per avançar cap a l'alliberament nacional.

L'alcaldable per la CUP, Eva Miguel, ha apuntat a la necessitat de construir sobiranies en els àmbits econòmic, energètic, alimentari i fiscal des del marc municipal. En aquest sentit, Miguel ha proposat l'adhesió a la campanya de Consum Estratègic impulsada per l'ANC, "vetada per la justícia espanyola" per tal de tenir els subministraments "vinculats a un teixit productiu català respectuós amb valors com el medi ambient, el cooperativisme, l'economia circular, la responsabilitat social". A més, la cap de llista cupaire també ha insistit en la necessitat d'enfortir la relació amb les organitzacions que ja treballen en la dinamització i normalització de la llengua catalana, "reforçant el manteniment dels projectes que desenvolupen", a més de prendre mesures per garantir el compliment dels Reglaments d'usos lingüístics, "amb la creació de comissions amb competències per intervenir en casos d'incompliment o facilitant l'acció de controls externs".

En matèria de memòria històrica, Gemma Vendrell, número dos per la CUP, ha proposat eliminar la presència en l'espai públic de "símbols i noms vinculats a la negació dels drets individuals i col·lectius com són els carrers Pau del Protectorat, carrer Reial, la muntanya del Gurugú o el parc de la Reconciliació". A més a més, Vendrell ha assenyalat la necessitat de promoure la recuperació i la memòria històrica "per aconseguir explicar tot el que va representar el franquisme i les víctimes que va generar la repressió", així com interposar "les querelles criminals pertinents per tal que s'investiguin els crims contra la humanitat comesos per la dictadura franquista i la transició que van afectar els veïns i veïnes de la ciutat de Tarragona, com per exemple el cas de Juan Gabriel Rodrigo Knafo" o personar-se com a acusació popular "davant els abusos contra la ciutadania com els que es van produir amb les càrregues que van tenir lloc a Tarragona l'1 d'octubre de 2017 i les mobilitzacions postsentència".

Finalment, Vendrell ha explicat l'aposta de la CUP per la construcció d'unes noves relacions internacionals "basades en la pau, la solidaritat i la fraternitat, i el respecte a l'autodeterminació i la sobirania dels pobles com a única forma de bastir aquestes relacions". En aquest sentit, volen promoure el tancament de les bases militars "i la construcció d'una societat que potenciï la cultura de la pau, la cooperació i la solidaritat internacionalista". Per acabar, la CUP ha recordat que no pactaran amb els partits del 155, "ni cap partit que no estigui compromès amb el dret a l'autodeterminació dels pobles".

Assemblea Local de la CUP de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 26 de maig de 2023