La CUP defensarà una moció en suport a la llei catalana 24/2015 d’emergència habitacional i contra la pobresa energètica que el Govern espanyol vol declarar inconstitucional

La CUP de Tarragona presentarà al Plenari municipal d’aquest divendres 20 de maig una moció amb la qual la formació anticapitalista vol reaccionar davant el recurs del Govern espanyol interposat davant el Tribunal Constitucional i amb el qual el Partit Popular pretén ensorrar la Llei 24/2015, una norma que va ser aprovada per unanimitat al Parlament de Catalunya després d’una àmplia mobilització ciutadana i que segons la CUP “és sense dubte la llei més garantista en matèria de dret a l’habitatge i protecció de la pobresa energètica a tot l’Estat espanyol”.

La CUP de Tarragona considera que “afortunadament la pressió al carrer ha aconseguit salvar totes les mesures que fan referència a la pobresa energètica de la Llei 24/2015” però cal fer una demostració de rebuig frontal davant l’intent del Govern espanyol de retallar els drets recollits en aquesta llei.

Tot i que continuarien vigents els articles que fan referència a l’obligatorietat de l’Administració a un reallotjament adequat i els ajuts al pagament del lloguer en casos de petits tenidors d’habitatge per tal d’evitar els desnonaments, la CUP considera que “el fet de recórrer la Llei catalana suposa un doble atac contra l’emergència residencial i la pobresa energètica, per una banda, i també contra la sobirania legislativa del Parlament de Catalunya”. Tot plegat, conclou la CUP, “la suspensió cautelar de part de la Llei 24/2015 suposa entrebancar la possibilitat de desenvolupar una política social sobirana que vetlli per la dignitat vital de les persones trinxant mesures previstes a la llei, com el lloguer social obligatori per aturar els desnonaments de grans tenidors”. La CUP també crida l’atenció sobre el fet que la suspensió cautelar de la Llei 24/2015 suposa “un sabotatge estatal a la cessió d'habitatge buit, prevista en aquesta llei, per augmentar el parc de lloguer social municipal”.

Entre les mesures que la CUP proposa a la seva moció s’hi inclou la imposició de multes per tal de mobilitzar els pisos buits (com molt bé permet la Llei 18/2007 i el Decret 1/2015), i l’obertura d’expedients sancionadors amb urgència, començant pels habitatges i propietaris que estaven obligats a pagar l'impost i tots aquells que l'Ajuntament ja té identificats. La formació independentista també proposarà que s’apliqui el principi de solidaritat urbana de la Llei 18/2007 per ampliar el parc públic de lloguer social, és a dir, fins a disposar d'un parc mínim d'habitatges destinats a polítiques socials del 15% respecte del total d'habitatges. Finalment, en relació als immobles en mal estat de conservació, la CUP demana l’aplicació dels articles 32 i 40 de la Llei 18/2007 i l’article 4 del Decret 1/2015 que permeten l'expropiació o l’ús temporal per fer complir el deure de conservació i rehabilitació.

Grup Municipal de la CUP a l’Ajuntament de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 18 de maig de 2016