La CUP de Tarragona s’afegeix a la queixa de CGT davant el Síndic de Greuges contra la banalització de les agressions masclistes del director del "Diari de Tarragona"

La CUP de Tarragona s’ha adherit a la queixa interposada per la Federació Comarcal de CGT Baix Camp-Priorat i la secció sindical de CGT Ensenyament a Tarragona Deixem de ser una Illa davant la Sindicatura de Greuges perquè analitzi el contingut sexista i de foment de les agressions sexuals en l'article publicat per Josep Ramon Correal, director del “Diari de Tarragona”, i la seva possible vulneració de la LLEI 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes, així com del codi deontològic periodístic. Corroborats els fets, en la queixa es demana la retirada de subvencions públiques a aquest mitjà.

El text de la instància es pot consultar en aquest enllaç:

Des de la CUP de Tarragona es va presentar una moció en el passat plenari de Tarragona que l’Equip de Govern de la ciutat (format per PSC, PP i UDC) es va negar a debatre no acceptant la seva urgència. Com a conseqüència d’aquest fet, els regidors de la CUP a Tarragona, Laia Estrada i Jordi Martí Font, van decidir abandonar les seves cadires al Plenari pel fet que no es podien debatre temes que ells creien importants com aquest. Alhora, per la tarda, van participar en la concentració davant del “Diari de Tarragona” convocada pel col•lectiu feminista Cau de Llunes.

Durant aquests dies, diversos regidors de la CUP a diverses poblacions del Camp han presentat mocions en aquest sentit i altres, com els de Som Poble del Vendrell, han decidit trencar qualsevol relació amb el “Diari” mentre Correal en sigui director.

L’afegiment de la CUP de Tarragona a la demanda de la CGT del Baix Camp-Priorat i Deixa de ser una Illa-CGT es produeix en el sentit que des de la formació independentista es vol reforçar aquesta queixa per tal de deixant clar públicament que cap motiu pot justificar cap agressió a cap dona, mai i enlloc.