La CUP de Tarragona rebutja la privatització del magatzem 5 de la Tabacalera per part de la universitat privada EUSES

L’operació també preveuria l’explotació de les instal·lacions de l’Anella Mediterrània

La CUP de Tarragona manifesta el seu rebuig a l’operació anunciada avui a premsa per part del PSC i que pretén privatitzar el magatzem 5 de la Tabacalera. Era una proposta que, ja en l’anterior mandat, ERC va portar a debat en vàries reunions de govern, on les cupaires ja s’hi van mostrar contràries. De fet, aquesta operació que permetria la implantació d’una seu de l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport (EUSES) a Tarragona, també preveuria l’explotació de les instal·lacions de l’Anella Mediterrània.

Les anticapitalistes recorden que EUSES és un centre universitari privat. En aquest sentit, troben que no s’està donant resposta a les veritables necessitats de la ciutat en matèria universitària. Ans al contrari, ja que amb aquesta acció el PSC dona ales a que aterri amb força a la nostra ciutat la privatització dels estudis universitaris i s’allunya de teixir aliances amb la universitat pública de la ciutat. De fet, el preu de la matrícula d’EUSES no és pas assumible per una part important de la població. Això, sumat al preu desorbitat del lloguer, no aturaria que la major part dels estudiants continuessin triant ciutats com Lleida, on sí que s’imparteixen aquests estudis a la universitat pública i on els preus del lloguer no arriben als nivells abusius de Tarragona.

La CUP apunta que aquesta proposta recorda molt el projecte de gestió privada de Santa Gadea de l’Anella Mediterrània. Ara que fa poc que s’ha pogut arreglar l’embolic del Palau d’Esports i que aquest ja està donant servei als clubs i entitats de la ciutat, Tarragona no es pot permetre que es vulguin regalar aquestes instal·lacions pagades amb diners públics a una explotació privada.

Les cupaires alerten del perill que la Tabacalera es converteixi en un Frankenstein de negocis privats si ja es comença a obrir la veda amb el projecte d’EUSES. Per a les anticapitalistes, aquesta aposta del PSC no fa més que evidenciar la manca de projecte de futur per la Tabacalera, la qual hauria de ser un centre de dinamització social i cultural 100% públic, tal com reclama la població tarragonina des de fa molts anys.

Assemblea Local de la CUP de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 16 d’octubre de 2023