La CUP de Tarragona denuncia el menysteniment del consistori cap al conjunt d’entitats que s’han manifestat contra la UE

El ple municipal d’aquest dia 29 de gener de 2010 ha aprovat una moció presentada pel PSC-PSOE en què es demanava el suport polític dels partits per a realitzar diversos actes per honorar la tasca de la Unió Europea, enaltir-la i “animar” la presidència espanyola. Dos dies abans, el 27 de gener, diverses entitats sindicals, socials i polítiques van manifestar-se a l’estàtua dels despullats a causa de la reunió de ministres de treball a la ciutat de Barcelona i protestar així contra les reformes laborals que duu a terme aquesta Unió.

La CUP, en tant que catalitzadora i amb voluntat de ser la portaveu de tots els moviments socials, creiem que l’Ajuntament actua contra certs sectors de la ciutadania i que només governen per a un gruix determinat de la societat. Així, també denunciem que la representativitat de la societat no tan sols consisteix a tindre en compte la ideologia pròpia dels partits sinó també a veure quin és el clima que es respira a la ciutat i si el que s’aprova a l’Ajuntament té el suport de la societat.

La raó per la qual la CUP hem volgut denunciar aquest fet és que si la ciutat de Tarragona exhibeix més banderes europees de les obligades per llei i si la ciutat de Tarragona acull actes institucionals a favor d’aquesta UE ha de comptar amb el consens de la ciutadania, ja que si no, s’estaria entrant en un govern d’uns pocs i no s’apostaria per la participació ciutadana, fet pel qual ja de per si força descuidat.

D’altra banda, també volem fer referència destacada al posicionament d’Esquerra en aquesta votació, i és que és força significatiu que ERC doni suport a una presidència espanyola de la Unió Europea. Si tan independentistes diuen que són no és gens lògic que hi votin a favor, per dignitat, almenys, s’hi haurien d’abstindre o votar-hi en contra.