La CUP de Tarragona demana a l'Ajuntament que retiri l’acusació particular en el cas del 7 de Gener de 2009. El Ministeri Fiscal ja els representa.

La Candidatura d'Unitat Popular adreçarà una petició al govern municipal per tal que aquest deixi de ser acusació particular en el cas del '7 de gener', ja que considera que, en tot cas, els interessos municipals ja es veuen representats en l'actuació de la fiscalia.

La candidatura independentista considera que l'Ajuntament no hauria de gastar els diners públics en una acusació particular, ja que el Ministeri Fiscal també persegueix l’interès general, com a Administració Pública i, d’altra banda, es tracta d’un cas que no presenta cap mena d'interès per a la majoria de tarragonins i tarragonines. Aquest cas fa referència als aldarulls que es van generar el passat 2009 davant d'una coneguda botiga de roba a la Rambla Nova, després que l'assemblea feminista Cau de Llunes dugués a terme una performance per a denunciar la pressió estètica com una forma de violència de gènere.

Un altre aspecte que sorprèn a la CUP i que considera intolerable és que no són els propis lletrats de l’Ajuntament qui representen aquesta causa, sinó un bufet extern, per petició de la Guàrdia Urbana, la qual cosa eleva injustificadament els costos per al Consistori i, en conseqüència, per a la ciutadania. Major és la seva sorpresa quan ha conegut els noms dels mateixos: Francisco Zapater y Manuela Perea i, a partir de juliol de 2011, el Bufet Montoliu, representat per la Sra. Maria del Mar Plana Hernández.

La CUP de Tarragona remarca que aquest no és el primer cas en el que l'Ajuntament es persona, en relació amb casos contra militants de l'esquerra independentista (la majoria dels quals han acabat arxivant-se), i pregunta al Consistori si darrera d'aquesta actuació s'hi amaguen interessos polítics.

Després que el documental de Metromuster 'Ciutat Morta' hagi despertat un fort debat sobre un cas tan esfereïdor en quant a l'actuació policial, com és el cas 4F, la CUP de Tarragona vol cridar l'atenció sobre el fet que la Guàrdia Urbana de la ciutat també es caracteritza per cometre abusos de poder, vexacions i agressions, i després girar la truita acusant les víctimes d'agressors/es. Concretament, en el cas del 7 de gener, les persones acusades van interposar denúncies contra agents de la Guàrdia Urbana per agressions. Aquestes persones van ser tancades pels agents en un portal on van rebre cops i on van presenciar el trencament voluntari per part d'un dels agents de la càmera digital del periodista que prenia fotografies.

La CUP considera que els abusos de poder per part de les forces policials no poden acceptar-se de cap manera i sota cap justificació, i la personació de l'Ajuntament de Tarragona en casos com el del 7 de gener no és res més que la legitimació d'aquests abusos de poder i agressions que cometen agents de la Guàrdia Urbana.

CUP de Tarragona

Tarragona, 1 de febrer de 2015