La CUP celebra l’aprovació de les normes reguladores del Consell Municipal de Medi Ambient

Es el segon òrgan consultiu que les cupaires tiren endavant des de la seva entrada al govern municipal

La consellera Eva Miguel, des de la regidoria de Medi Ambient, ha tirat endavant la iniciativa del Consell Municipal de Medi Ambient, “un òrgan de governança que fiscalitzarà les pròpies polítiques de l’àrea”, sent el projecte Green Belt’26 dels Next Generation el full de ruta. La regidora cupaire explica que d’aquest espai sorgiran propostes, es fiscalitzarà, es debatrà i es generaran taules sectorials per tractar temes específics” on les platges tindran un protagonisme “com ja se’ns està reclamant des de tots els sectors i entitats”.

Les cupaires celebren poder concretar en fets la creació d’aquest espai consultiu, una reivindicació històrica de les entitats ecologistes tarragonines, a les que avui se’ls comença a donar resposta. De fet, en aquest espai “hi participaran des dels agents implicats en la defensa del medi ambient, fins els actors que tenen impacte sobre el mateix”. En aquest sentit, hi participarà des de la Plataforma Cel Net a l’AEQT, des de l’Associació mediambiental La Sínia fins a representants del càmpings.

La formació anticapitalista exposa que generar espais de participació “era un dels nostres objectius amb l’entrada al govern municipal”. En menys d’un any, la CUP ha tirat endavant dos òrgans consultius, el Consell de l’Habitatge de Tarragona i, amb l’aprovació de les normes reguladores aquest matí, el Consell Municipal de Medi Ambient. La consellera Miguel insisteix en la importància d’aquests espais, que han de fer “fòrums de referència i d’incidència sobre les polítiques municipals” que han d’anar més enllà de l’actual mandat i han de tenir la seva continuïtat i ús.

Tarragona, Països Catalans, 29 d’abril de 2022