La CUP celebra l’aprovació de les conclusions del Ple Monogràfic de la Petroquímica

Les cupaires posen de relleu que s’hagin inclòs les condicions laborals dels treballadors i treballadores, l’augment de subcontractació, temporalitat, la reducció de la formació i l’augment de ritmes de treball

Aquest matí s’han aprovat en Junta de Portaveus les conclusions del Ple Monogràfic de la Petroquímica que va tenir lloc el març de l’any passat, i que portava per títol "Prevenció, seguretat, salut i futur de la Indústria Química". El Grup Municipal de la CUP, igual que la resta de formacions, va presentar les seves pròpies conclusions. Les cupaires les dividir en quatre blocs dedicats a la prevenció i gestió d’emergències, la seguretat industrial, salut i medi ambient i, per últim, sobre el futur de la petroquímica.

La formació celebra que s’hagi aprovat la proposta de conclusions, on s’inclouen la gran majoria d’aportacions que van fer. La portaveu del Grup Municipal, Eva Miguel, destaca que s’hagi inclòs tot el que feia referència a la seguretat laboral, doncs “es va poder constatar un augment de la subcontractació, la temporalitat, la reducció de la formació i un augment dels ritmes de treball”. Les regidora cupaire recorda que justament van ser les qüestions relacionades amb la seguretat laboral les que van quedar fora de les conclusions finals de la Comissió d’Estudi de la Petroquímica del Parlament, doncs no s’hi recollien l’anàlisi de les càrregues i ritmes de treball. En aquest sentit, la formació posa l’accent en que a Tarragona hi hagi hagut un consens entre els partits polítics respecte aquest tema.

Per últim, la regidora Inés Solé explica que dos anys després de l’explosió d’IQOXE “continuem tenint la sensació que no ha canviat pràcticament res”. En aquest sentit, denuncia que les conclusions de la comissió d'Estudi de la Seguretat del Sector de la Petroquímica al Parlament no s’han executat i no vol que les conclusions del Ple de la Petroquímica que s’han aprovat avui “segueixin el mateix camí” i exposa que en caldrà “una acurada fiscalització”.

Tarragona, Països Catalans, 17 de febrer de 2022