La CUP anuncia que condicionarà els pactes a la ideologia i no a les quotes

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) de Tarragona ha anunciat que està disposada a parlar amb totes les forces polítiques que així ho vulguin per tal d'establir aliances de cara a les eleccions municipals de maig. Tanmateix, diuen, condicionaran un futur pacte a l'assumpció, per part de l'altra banda, del programa i de l'ideari independentista, del de justícia social i del de transformació de les institucions en tots els àmbits, al marge de negociacions de quotes de poder i de llocs a les llistes.

Segons ha decidit l'assemblea local de la Candidatura d'Unitat Popular, estan oberts a parlar amb totes les formacions que així ho desitgin, però que els pactes electorals que es plantegin només seran acceptats amb unes condicions. Afirmen que de moment no han rebut cap citació formal per part de cap d'elles, però abans de res volen deixar clara la seva voluntat de diàleg i d'estar oberts no només als partits sinó a tota la ciutadania, “l'assemblea és oberta a tothom, des de sempre hem incentivat la participació i l'aportació d'idees per part de totes aquelles persones que ho volguessin”.

La primera condició és que no acceptaran pactes a base de quotes sobre els llocs de la llista, ja que en base al funcionament assembleari que els caracteritza creuen que tot s'ha de decidir entre l'assemblea. La segona, que totes aquelles persones que vulguin formar part d'una llista on la CUP hi sigui present hauran d'assumir els seus posicionaments en matèria nacional, lingüística, de justícia social i de transformació de les institucions en tots els àmbits, desprofessionalitzant la classe política. Després, la tercera condició apel·laria a la democràcia directa dels ciutadans sobre la candidatura i les seves accions, completament al marge d'executives o de direccions de qualsevol partit. Per acabar, com a quarta i final, no governaran amb cap altra formació mentre no siguin ells majoria al ple mitjançant els vots dels ciutadans de Tarragona, ja que suposaria condicionar les seves polítiques a la voluntat d'una altra.

Asseguren que “el nostre objectiu final és la feina del dia a dia, transformant la societat i les seves institucions, una fita en què el fet de tindre veu al plenari hi ajudaria molt però que no suposa cap objectiu en sí mateix”.