ICV, la CUP i ERC defensen que Tarragona rebutgi el TTIP amb el suport de més de vint entitats.

Els grups municipals d’ICV-EUiA, la CUP i ERC-MES-MDC defensaran al saló de plens una moció per tal que Tarragona rebutgi el TTIP, i recorden que el proper 1 de març a les 18h tindrà lloc una nova reunió per tirar endavant més accions de rebuig a aquest tractat de lliure comerç.

Els consellers de la CUP i d’ERC, Laia Estrada i Xavi Puig, després d’excusar l’absència d’Arga Sentís d’ICV, han explicat el contingut de la moció en companyia d’alguns dels representants de les entitats de Tarragona que hi donen suport, que en total sumen més d’una vintena.

Pep Prats, en representació de la Plataforma “Catalunya diu NO al TTIP”, ha explicat la importància que té l’aprovació de la moció per tal que Tarragona s’afegeixi al llistat de prop de 40 municipis catalans que ja s’han declarat lliures del TTIP, com ara Barcelona, Lleida, Terrassa o Reus. Per això, ha instat a la resta de grups municipals per tal que “votin a favor de la moció o, com a mínim, s’abstinguin per tal que es pugui aprovar”.

En la mateixa línia s’ha expressat Alba Asensio de Podem qui a més ha agraït als grups municipals d’ICV, CUP i ERC que defensessin la moció. Sara Maestre, militant d’Endavant (Esquerra Independentista) ha remarcat el secretisme que envolta aquest tractat i la necessitat que la ciutadania conegui les seves implicacions a tots els efectes. En aquest sentit, Josep Maria Cartanyà, de la IAC-USTEC, ha recordat les implicacions del TTIP envers la privatització de serveis públics com l’educació i la sanitat.
Per últim, Lorda Maraui, Jaume Pros i Julio Lozano, de CATAC, CCOO i UGT, respectivament, han emfasitzat que la precarització que comportarà l’entrada en vigor del TTIP i han instat els treballadors i treballadores que mostrin el seu rebuig.

Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Tarragona
Tarragona, Països Catalans, 17 de febrer de 2016