COMUNICAT| Sobre els resultats electorals i els reptes de futur

Després de les eleccions del 28 de maig l’Assemblea Local de la CUP de Tarragona ens vam donar un temps i un espai per analitzar-ne el resultat. D’una banda, ens trobem que la meitat de la població tarragonina cridada a les urnes no va anar a votar i, més concretament, hi va haver una forta abstenció del vot independentista i d’esquerres.

La CUP creiem que gran part de la població va votar – o no votar – en clau nacional davant el desencant i la desafecció política. La població es va deixar la pell per fer possible un u d’octubre i allò que s’havia obert per baix els partits amb quota de poder ho han tancat per dalt amb l’agenda del reencuentro d’ERC. Així mateix, també hem fet autocrítica d’aquesta darrers quatre anys, de com es van encarar les eleccions i dels resultats negatius, ja que hem perdut la representació a l’Ajuntament. Amb tot, creiem que cal fer un anàlisi més profund, i és per això que aquest estiu durem a terme una Assemblea Plenària estratègica i organitzativa, per tal de fer una lectura més profunda de la situació i decidir com encarem com a formació aquests quatre anys.

Els resultats electorals a Tarragona són preocupants. Des del primer moment vam alertar que discursos de partits que es fan dir democràtics no feien res més que posar la catifa vermella a l’extrema dreta. I així ha estat. A més, un PSC transformat cap a la dreta governarà i sabem que no ho farà sol. Durant les darreres dues setmanes hem vist moviments i silencis que ens preocupen i escenificacions que ja veurem on queden passades les eleccions estatals. Un PSC que consta com acusat en el cas Inipro, que pensa retirar l’acusació particular com Ajuntament, que portava a les seves llistes a persones que seuran a la bancada dels acusats i, a més, farà consellera de Serveis Socials a una persona que va ser investigada durant el procediment d’un cas que va esquitxar l’IMSST.

La CUP vam decidir no fer cap trobada de traspàs de cartipàs amb el PSC ja que considerem que és una mera escenificació que pretén mostrar una bona entesa amb el govern entrant; i que de fet acostuma a tenir un caire exclusivament polític per tal de blindar càrrecs de confiança i assessors, cosa que la CUP no hem fet durant aquests anys. Les conselleres han treballat de manera coordinada amb les àrees mitjançant plans d’actuació que l’equip tècnic coneix perfectament de manera que en podran fer un traspàs tècnic immillorable. Finalment, creiem que el PSC coneix prou bé la casa per saber com funcionen els procediments interns, i que el que seria poc ètic és trobar-nos-hi per escenificar aquesta formalitat tenint en compte que s’han dedicat a difamar i a fer córrer informació falsa sobre la feina feta des de la CUP durant aquests dos anys a govern.

Assemblea Local de la CUP de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 12 de juny de 2023