COMUNICAT | Respecte la presència de l’extrema dreta per Sant Jordi

L’Assemblea Local de la CUP de Tarragona vam demanar a les nostres representants electes a l’Ajuntament que plantegessin a la regidoria de Domini Públic la possibilitat de denegar el permís a l’extrema dreta a tenir paradeta per Sant Jordi a la Rambla Nova.

El 15 de febrer de 2019 es va aprovar una moció per unanimitat per declarar Tarragona ciutat antifeixista on entre els acords es contempla denegar l’ús de la via pública a col·lectius i formacions polítiques que incitin a la discriminació racial, ètica, cultural, de gènere o polític. Malgrat això, l’aprovació d’aquesta moció no té empara jurídica per justificar la denegació del permís, segons es va informar des de la regidoria de Domini Públic.

Amb tot, aquesta no és una qüestió jurídica sinó política, i no podem permetre i normalitzar la presència de partits i formacions racistes, masclistes, homòfobes i xenòfobes. Considerem que un govern d’esquerres ha de blindar que no es puguin tornar a produir situacions com aquesta, és per això que emplacem el govern municipal a treballar una modificació de les ordenances que permeti blindar la presència de l’extrema dreta a les nostres places i carrers.

Davant la impossibilitat d’impedir la seva presència per la via institucional, només la mobilització popular és el camí a seguir.

Assemblea Local de la CUP de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 22 d’abril de 2022