COMUNICAT | En relació a la presència de l’extrema dreta en una taula rodona organitzada per la URV

Avui tindrà lloc la Taula Rodona "Les polítiques municipals d'habitatge" organitzada per la Càtedra d'Habitatge de la URV que, més dels partits amb representació municipal, ha decidit convidar al partit d'extrema dreta VOX.

L'Assemblea Local de la CUP ens vam sorprendre al conèixer aquesta decisió, ja que la URV no ha de complir amb el que marca la Junta Electoral de Zona a l'hora d'organitzar un acte com el d'avui. És per això que ens vam posar en contacte amb la mateixa Càtedra i el cos directiu de la Universitat Rovira i Virgili a fi de conèixer els criteris per convidar-los i demanar que repensessin el seu posicionament. Ara per ara només hem rebut resposta de la Càtedra d'Habitatge que han justificat la presència de l'extrema dreta dient que "la universitat és un espai plural i de debat obert a totes les opinions i posicionaments" i reiterant "la convicció que la universitat és l'espai idoni perquè els partits, més enllà de les seves ideologies, puguin concretar polítiques municipals i que la ciutadania ho pugui conèixer".

És totalment injustificable que la universitat que porta el nom d'Antoni Rovira i Virgili no tingui cap mena de complex en obrir les aules als hereus del franquisme. Considerem que la presència d'aquest partit a la URV va en contra dels mateixos estatuts i els documents de planificació estratègica de la mateixa i tornem a demanar que des dels òrgans de govern de la universitat, en aquest cas el consell de direcció, emprenguin les accions pertinents per fer que la Càtedra d'Habitatge desisteixi de la participació de l'extrema dreta a la Taula Rodona.

El feixisme no pot tenir cabuda en una universitat pública amb uns principis rectors basats en la llibertat, la democràcia i la igualtat de drets. És inadmissible la normalització de discursos d'odi com els que podrem escoltar aquesta tarda. Cal CUP serem on calgui per plantar cara al feixisme.

Assemblea Local de la CUP de Tarragona

Tarragona, Països Catalans, 9 de maig de 2023