La CUP es posiciona a favor de la ILP ‘Prou!’ per abolir les curses de toros

Avui es voten al parlament de Catalunya les esmenes a la totalitat, presentades pel PSC, PP i Ciutadans, per deixar sense efecte la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) presentada per la plataforma ‘Prou!’ i avalada per més de 180.000 catalans per abolir les curses de toros a Catalunya.

Així, la ILP pretén que la llei catalana de protecció dels animals no exclogui el bou dels drets que tenen els nostres animals i, d’aquesta manera, acabar amb “un sofriment absurd”, fruit d’equiparar el bou amb la resta d’animals. Des de la CUP, “creiem fermament que el bou també és un animal”.

Així, la CUP insta als parlamentaris catalans a què “votin d’acord amb la voluntat del poble català i prohibeixin, d’una vegada per sempre, un espectacle tan cruel i que diu tan poc de la nostra cultura com les curses de toros, ja que “un espectacle basat en la crueltat i el maltractament animal no ajuda gens als nostres infants a desenvolupar un sentiment d’empatia cap a les altres persones”.

És en aquest context que la CUP vol aprofitar l’ocasió per felicitar a la societat tarragonina i a la resta de grups municipals per haver fet possible l’aprovació de moció presentada per la CUP el darrer ple municipal i prohibir així els circs i espectacles amb animals salvatges a la ciutat”.

Una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) és un mecanisme pel qual qualsevol ciutadà pot promoure una llei al parlament català recollint un mínim de 50.000 firmes en un període de quatre mesos (120 dies).