Presentació de la Plataforma Cívica per aturar els abusos de membres de la Guàrdia Urbana

Avui dijous 29 de gener a les 12 del migdia s’ha presentat al col·legi de periodistes de Tarragona la Plataforma Cívica per aturar els abusos de membres de la Guàrdia Urbana. Aquesta plataforma neix arran dels incidents violents protagonitzats per la Guàrdia Urbana de Tarragona el passat 7 de gener. Els fets es van produir quan el col·lectiu feminista Cau de Llunes protagonitzava un acte pacífic de denúncia sobre la pressió estètica que pateixen les dones davant d’un establiment comercial.

Aquesta Plataforma està creada per diferents col·lectius i sindicats i pretén ser una plataforma transversal que dongui cobertura jurídica als ciutadans que hagin patit algun abús policial verificable. Aquestes queixes seran recollides per les entitats que formen part de la plataforma, i es faran arribar al síndic de greuges, a amnistia internacional i en els casos més greus s’estudiarà ficar demandes. La plataforma pretén que a Tarragona quedi molt clar el que li és permès de fer a la Guàrdia Urbana en cada situació i el que no.

La Plataforma està formada per la CGT, IAC, CO.BAS, Endavant, SEPC, Cau de Llunes, Casal Popular Sageta de Foc, Ateneu Alomà, Coordinadora Tarragona Patrimoni de la Pau, Assemblea de Joves La Guspira i CUP Tarragona.