Resposta de la CUP davant l’aferrissada defensa dels promotors immobiliaris per part de la Cambra de Comerç

Davant del manifest elaborat per la Cambra de Comerç de Tarragona per mantenir la vigència del POUM-2013 de Tarragona, la CUP de Tarragona manifestem que comprenem la seva postura ja que aquesta entitat, lluny del que el seu nom indica, s’ha dedicat ben sovint a defensar els interessos privats de determinats grups socials que ni de lluny són la majoria de alpoblació.

Un altre tema és el paper que l’administració pública, en aquest cas l’Ajuntament, ha de tenir en el sentit de vetllar pel bé comú, pels interessos de la majoria, del 99%. Aquesta institució ha de defensar i adequar les normes als interessos de tota la ciutadania i, si els indicadors establerts en el moment de redactar han canviat, adequar el Pla d’Ordenació Urbana a les previsions actuals de creixement de al ciutat, no als interessos dels constructors que, és evident que només busquen el seu benefici personal. Aquesta intenció és legítima però no es pot promocionar des de l’Ajuntament perquè la feina de l’ens local és vetllar sempre pels interessos de totes i tots.

La CUP de Tarragona continuarem defensant la necessitat de replantejar el planejament urbanístic a la ciutat, ja que el POUM vigent es va gestar en el si del marc ideològic que va comportar la bombolla immobiliària i, afortunadament, cada cop són més els entorns i administracions que han abandonat aquest paradigma. És el cas de l’avantprojecte de Llei de Territori de la Generalitat, com a exemple, que aposta clarament pel reciclatge urbà, en comptes de continuar trinxant el territori amb obra nova. Al 2017, apostar per l’obra nova només té una intenció i aquesta no té res a veure amb els interessos de al majoria sinó amb els interessos especulatius d’un reduït grup d’empresaris de la construcció per a qui és més barat construir de nou que rehabilitar.

És per això que des de la CUP continuem fent-nos preguntes que qualsevol administració que vulgui planificar el seu territori en funció de les necessitats d’habitatge de la ciutadania hauria de saber. Volem saber, perquè és imprescindible per poder fer qualsevol tipus de previsió, quants pisos buits tenim a la ciutat. Aquesta dada tan bàsica avui en dia no és clara ni diàfana i que això sigui així ens porta a pensar que l’interès de l’administració pública no és garantir el dret a l’habitatge de les tarragonines i tarragonins sinó únicament els interessos econòmics d’un reduït grup d’empresaris.

Des de la CUP, volem que l’habitatge, com a dret que és, estigui garantit i per a això cal que hi hagi un pla de dignificació dels barris i de creació d’un parc públic de lloguer social.

Tarragona, Països Catalans, 5 de juliol de 2017