L’EI reuneix un centenar de persones per la independència

Manifest llegit per la Candidatura d’Unitat Popular:

Des de la CUP de Tarragona volem manifestar la nostra disconformitat amb el joc polític que hi ha al darrere de l’Estatut i la sentència del Tribunal Constitucional. Per una banda, fa ja quatre anys hi va haver eleccions en què tant federalistes com independentistes deien que calia un nou Estatut. Des de l’Esquerra Independentista sempre s’ha reclamat que cap Estatut ens farà lliures, que cap llei orgànica que hagi de passar per Madrid serà catalana. Però es va aprovar, primer al Parlament i després al Congrés. Ens van fer anar a votar un document que abans d’això havia estat retallat per totes bandes per tal que s’adeqüés no només al que diu la Constitució del país veí sinó perquè els partits espanyols no estaven d’acord amb allò que el poble català legítimament havia decidit. En aquest Estatut, un article que després va passar a ser preàmbul, hi diu que Catalunya és una nació. No. Venint de Convergència i Unió, d’Iniciativa i dels partits espanyols ens ho podem esperar, però certs sectors de l’independentisme que llavors deien desacomplexat apostaven per una nació emmarcada en el que avui dia i des de fa tan sols 30 anys és la Comunitat Autònoma de Catalunya. La nació no és la CAC, la nació és la catalana i, per tant, els Països Catalans, de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó. Tanmateix, i tenint en compte les greus deficiències tan nacionals com socials, el cert és que l’Estatut fou refrendat pel poble i cap instància pot anar en contra direcció del que decideixen els ciutadans, sobretot pel que fa a l’ús de la llengua catalana com a preferent en qualsevol situació. És per això que, tot i no estar d’acord amb el mateix Estatut, creiem que cal defensar davant de les autoritats espanyoles la voluntat que democràticament es va mostrar en el seu moment. I també, no ho oblidem, aprofitem per evidenciar que la via estatutària, la via autonomista, la via federalista, totes les vies dins de qualsevol altre estat que no sigui el nostre són obsoletes, ja no se les creu ningú. El projecte de la Candidatura d’Unitat Popular i de l’Esquerra Independentista és posar per davant de tot la voluntat del poble. Si el poble decideix un Estatut, el poble tindrà un Estatut. Si el poble decideix independència, el poble tindrà independència. Així és com ho fem a casa nostra, els catalans decidim per democràcia, com hem pogut veure amb totes les Plataformes decideix que s’han muntat i amb les que estan en procés de fer la consulta com la de Tarragona. En canvi, els espanyols encara van amb tancs, porres i tribunals. Però compte, que no ens enganyin! Ara sortiran tots els líders dels partits del Parlament a defensar l’Estatut retallat fins a la fi, sent aquesta l’enèsima retallada. Alguns diuen que no l’acataran, d’altres, que sí. Però què faran? Sortiran de manifestació el dia 10, tots ens hi sumarem i creurem que fem front comú. Així no. Els polítics tenen moltes més eines que els ciutadans per plantar cara a l’Estat espanyol, ja sigui abandonant governs o escons al Congrés o al Parlament i deixant de cobrar sous astronòmics. Però és per això que hem de fer sentir la nostra veu. Ells són els culpables de la situació actual de crisi econòmica i de la manca de democràcia de l’Estat espanyol, ells ho han d’arreglar, i ens demanen a naltros fer-ho. Doncs ho farem, però amb una resposta contundent: alçant els braços, les senyeres i les estelades, tots junts, per un sol objectiu, la Independència!

Contra les retallades socials i laborals, mobilització de classe!

Contra les retallades nacionals, mobilització de nació!

Ni França ni Espanya, Països Catalans!