La Plataforma Cel Net es presenta a Tarragona per conscienciar als polítics i a la ciutadania

Ahir al vespre a la sala d’actes dels Serveis Territorials de Cultura i Mitjans de Comunicació va tindre lloc una xerrada-presentació de la Plataforma Cel Net, una entitat dedicada a aturar el creixement de la indústria contaminant a la nostra comarca. En l’acte, organitzat conjuntament amb la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) de Tarragona, es van exposar tot el seguit de problemes que arrosseguem mediambientalment als municipis del Tarragonès i a continuació es va exhibir el documental Home, que amb un recull d’imatges aèries explicava el lligam dels éssers vius amb l’entorn natural.

Durant la xerrada, el representant de la Plataforma Cel Net va dir que en principi havien nascut amb la missió de conscienciar els ciutadans, però que amb el pas del temps s’havien adonat de la importància de dirigir-se sobretot als polítics, que eren els qui hi podien fer alguna cosa directament. En aquest sentit, va acusar els diversos ajuntaments de no ser conscients del dèficit que suposa acollir tota aquesta indústria, i que els ciutadans veiem recompensada, només, en alguns llocs de treball i en unes festes i equipaments fora del que pertocaria a pobles com el Morell, la Pobla de Mafumet, Perafort, Tarragona, etc. tot distraient els seus habitants de l’esgotament de l’entorn, de la manca de salut i de les molèsties diverses que ocasiona.

Tanmateix, la Plataforma Cel Net no s’ha posicionat en contra de tota la indústria, sinó de la contaminant, i al·leguen que si hi hagués una reestructuració dels recursos dels que disposem no caldria acollir-la. Així, la CUP dóna suport a totes les entitats que mostrin sensibilitat cap a la preservació de l’entorn natural i seguirà lluitant, conjuntament amb tothom qui ho vulgui, per uns recursos ben administrats i no en mans d’empreses que no miren per al benefici del territori.