La CUP Volem que a Tarragona es garanteixin els drets fonamentals de la població

La CUP de Tarragona hem fet avui una roda de premsa per tal d’exposar diverses accions per tal de garantir els drets fonamentals a la llibertat d’expressió, la llibertat ideològica i la participació política davant la repressió de l’Estat per tal d’aturar l’organització del referèndum d’autodeterminació de Catalunya del proper 1 d’octubre.

Per una banda, fem fet arribar a l’intendent de la Guàrdia Urbana de Tarragona una comunicació en què es demana al cos de al Policia Local que “interpreti directament el text de la Providència del Tribunal Constitucional i que procedeixi a interpretar-la en un sentit que permeti mantenir la vigència dels drets fonamentals, de al llibertat d’expressió, ideològica i la participació política, permetent a al ciutadania la lliure expressió i exercici d’aquests drets també en relació a la defensa, informació i proposta sobre el referèndum d’autodeterminació de Catalunya”.

Considerem que la instrucció que s’han donat a les policies locals excedeix els límits de la Fiscalia perquè acorda limitar drets fonamentals de la població i, a més, interpreta de forma absolutament extensiva i injustificada les instruccions del Tribunal Constitucional.

D’altra banda, davant la suspensió del Ple municipal del proper 28 de setembre acordada en la Junta de Portaveus d’avui 20 de setembre de 2017, la CUP mostrem el nostre rebuig absolut atenent que en l’actual situació era l’únic espai on poder debatre i ha estat suprimit. La CUP prevèiem presentar en aquest ple una moció pel “respecte dels drets fonamentals bàsics i la llibertat d’expressió.” Això mateix hem traslladat a la Junta de Portaveus que ha tingut lloc aquest matí.

També volem manifestar que considerem vergonyós que l’alcalde Ballesteros parli de pressions i d’insults rebuts quan ell s’alinea amb els repressors que no aposten per no permetre el referèndum. Aquí no hi ha mitges tintes perquè ells ja han pres partit contra la participació i contra el referèndum i veient el que està passant és clar que són al costat de la repressió i de la Guardia Civil. No condemnar el que està passant a nivell repressió és exactament això.

Per últim, aquest mateix migdia ens hem desplaçat davant la subdelegació del govern espanyol i hem participat de la convocatòria espontània convocada pel SEPC (Sindicat d’estudiants dels Països Catalans), per a protestar contra el Cop d’Estat espanyol contra Catalunya. Aquest vespre s’ha convocat una concentració unitària, a les 20h, de nou, davant la subdelegació del govern a la plaça Imperial Tarraco, i la CUP fem una crida a la ciutadania tarragonina perquè respongui massivament, ja que s’han traspassat totes les línies vermelles i les darreres actuacions són pròpies d’una dictadura.

Tarragona, Països Catalans
Grup Municipal de la CUP, 20 de setembre de 2017