La CUP vol una auditoria del deute municipal

La CUP de Tarragona va anunciar ahir en roda de premsa que presentarà al proper plenari una moció per tal que el deute municipal, de prop de 230 milions d’euros, sigui auditat.

Laia Estrada, consellera de la CUP, va emfatitzar la necessitat de conèixer l’origen del deute de l’Ajuntament tarragoní, perquè “cal determinar si hi ha una part que podem declarar il•legítima”. Estrada feia referència al deute generat en obres que s’han dut a terme amb “sobrecostos obscens i sospitosos d’irregularitats, que són pràcticament fraus a la població” però també als interessos derivats del Plan de Pago a Proveedores 2012 del Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas. En aquest sentit, la regidora anticapitalista considera “il•legítims els interessos de les operacions de crèdit concertades per l’Ajuntament de Tarragona amb entitats bancàries que prèviament s’hagin finançat amb capital provinent de fons públics amb interessos inferiors a l’1%”.

El conseller Jordi Martí va explicar la idoneïtat del moment per a presentar aquesta moció, ja que coincideix amb l’aprovació dels pressupostos municipals. Les prioritats de la CUP en aquesta matèria, va afirmar Martí, són “implementar el procés de participació ciutadana, prioritzar les polítiques socials i auditar el deute”. El regidor cupaire va aprofitar per a criticar “la jugada de l’equip de govern per a evitar que debatéssim les ordenances fiscals”. Va advertir, però, que “aquesta serà la darrera vegada que s’aconsegueix impedir que es discuteixi la principal font d’obtenció de recursos dels pressupostos”.

Acompanyant els dos consellers, Jaume López, militant de la CUP de Tarragona, va explicar que per tercer any consecutiu la formació independentista farà diverses assemblees obertes per a explicar els pressupostos municipals del 2016, així com la seva aposta –que va ser aprovada al darrer plenari- de pressupostos participatius. López va defensar els pressupostos municipals com “una eina pedagògica i d’apoderament popular, que permet fiscalitzar el deute injustificat i les despeses sense control”. La primera assemblea tindrà lloc avui, 12 de novembre a les 19h, a la Sala d’Actes de l’Ajuntament.

Grup Municipal de la CUP de Tarragona
Tarragona, Països Catalans, 12 de novembre de 2015