La CUP valora el procés de les consultes

La Candidatura d’Unitat Popular va organitzar ahir un debat amb el títol “I després de les consultes, què?”, en el qual s’hi va tractar el procés de les consultes a nivell nacional, però sobretot a nivell local. Hi van parlar membres de la Candidatura d’Unitat Popular de Tarragona i, com a convidada, Teresa Guasch, ex-regidora per la Candidatura d’Unitat Popular a Valls el 1991 i darrerament implicada en la Plataforma Valls Decideix, organitzadora de la consulta sobre la independència a la ciutat de Valls.

Es van posar en comú els dos processos de Valls i de Tarragona que, tot i divergents en l’inici i en el desenvolupament més embrionari, mantenen una semblança prou significativa. D’una banda, per la implicació dels voluntaris i, de l’altra, pel fet que va ser la CUP qui, amb ànim d’impulsar la democràcia participativa, va endegar-ho. Tanmateix, es tracta de realitats radicalment diferents quant a població.

Pel que fa a l’objectiu de la trobada, és a dir, definir un full de ruta per a tot aquest moviment que arrossega gent tan diversa, tothom va estar d’acord en què en ser tan transversal li limitava la capacitat d’acció que, excepte en actes puntuals com la manifestació del 10 de juliol o la diada nacional de l’Onze de setembre, no podria teixir cap gran organització amb certa importància en l’associacionisme. Així, la CUP es perfila com l’alternativa independentista, des dels municipis i participativa (com han estat les consultes), que pot esdevindre un actor important en aquest sistema polític, tot plegat sense oblidar el factor social que va lligat al que és l’Esquerra Independentista, d’on sorgeix la CUP.

Aquest acte està emmarcat dins la campanya que està duent a terme la Candidatura per tal de demanar el vot afirmatiu en la consulta que hi haurà a Tarragona el proper 17 d’octubre. A més de participar dijous en un debat polític organitzat per la Plataforma Tarragona Decideix amb d’altres partits, l’Esquerra Independentista protagonitzarà un acte polític unitari pel SÍ a la plaça dels Sedassos divendres a partir de les nou de la nit amb parlaments i l’actuació dels punxadiscos Ganja Nights.