La CUP segueix demanant que es creï la mesa de diàleg de la Budallera anunciada per l’alcalde

Després d’assistir a la reunió convocada per l’equip de govern per a informar sobre la situació actual del PPU-24 de la Budallera, la CUP es mostra decebuda davant l’incompliment del compromís que va fer l’alcalde Ballesteros a meitat de gener per a “establir una mesa de diàleg” i ratifica la seva postura contrària al pla.

Després de presentar dues mocions que no es van aprovar, una de les quals va ser retirada a instàncies del govern, la formació anticapitalista celebra la suspensió del tràmit d’aprovació del Pla Parcial Urbanístic 24 però lamenta, en declaracions de la portaveu de la CUP, Laia Estrada, que “no s’aprofiti per a possibilitar un espai on es puguin contraposar els diferents interessos i punts de vista en joc, per part dels diferents agents implicats”.

La CUP, de fet, va ser un dels agents que va presentar al·legacions i temen que l’estratègia del govern de reunir-se amb cada col·lectiu per separat, tingui l’objectiu de “debilitar la força” de les entitats veïnals, socials i ecologistes que han mostrat la seva disconformitat amb el pla de la Budallera. La formació independentista, que segueix ratificant la seva oposició frontal a aquest pla urbanístic, està convençuda que “una mesa de diàleg conjunt deixaria palès que aquest pla urbanístic no respon a l’interès general”.

La candidatura municipalista assegura que la reunió mantinguda aquest dimarts al matí “no ha estat gaire aclaridora” més enllà de determinar els terminis fins a la nova aprovació inicial. Segons els independentistes “se segueix sense justificar la necessitat de desenvolupar aquest pla, que descarta directament les possibilitats indicades pel Pla Local d’Habitatge i la Llei d’Habitatge 24/2015 d’apostar per la rehabilitació, fins i tot amb la obligació a bancs i grans tenedors a fer-se càrrec dels costos i deixant clar que no és un planejament per a garantir el dret a l’habitatge”. Igualment, els independentistes critiquen que no s’hagi volgut aclarir “què hauria passat amb el sector de la Platja Llarga si la Comissió d’urbanisme de la Generalitat no hagués determinat la seva protecció”.

Per últim, la CUP emplaça el govern tripartit local a aparcar el paradigma urbanístic obsolet en el qual s’emmarca el POUM de Tarragona, i especialment plans parcials com el de la Budellera, i que assumeixi les noves apostes que es formulen sota el paradigma del desenvolupament urbanístic sostenible. Sense anar més lluny, afirmen els anticapitalistes, l’Avantprojecte de la nova Llei de Territori de la Generalitat preveu “superar l’excessiva classificació de sòl urbanitzable de les darreres dècades per prioritzar la intervenció sobre la ciutat construïda posant èmfasi en el reciclatge urbà”.

Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP)
Tarragona, Països Catalans, 6 de març de 2017