LA CUP RECLAMA UN CENS D'HABITATGES BUITS A LA CIUTAT I D'HABITATGES OCUPATS

Després que el passat 4 de setembre es fes públic que a Tarragona hi ha 382 propietaris que acumulen més de 50 béns immobles, la CUP tornarem a reclamar, presentant una moció al Consell Plenari del proper divendres 17, que es determini de manera exacta el nombre de pisos desocupats a la ciutat i els seus propietaris, ja que es pot intuir que la majoria d’aquests immobles formen part de l’stock que acumulen els grans tenedors.

A més a més, afegim la necessitat de quantificar i localitzar quants pisos es troben ocupats de manera irregular i les característiques de cada nucli familiar per tal de determinar amb exactitud la magnitud de la mancança habitacional que hi ha a la ciutat, doncs qui ocupa una vivenda, en la gran majoria dels casos, no ho fa per gust sinó per pura necessitat.

La CUP ja vam presentar una moció instant el ple a actualitzar el Pla Local d’Habitatge, la qual no va prosperar. En el marc de la campanya “El Dret a la Ciutat” veïns i veïnes dels diferents barris de Tarragona van denunciar la gran quantitat d’immobles que es troben okupats, alguns dels quals amb problemes de convivència derivats. Concretament, Sant Salvador i Camp Clar compten amb nombrosos edificis amb pisos on persones i famílies hi viuen de forma clandestina. Aquesta situació evidencia un problema de mancances habitacionals a Tarragona alhora que és testimoni de la gran quantitat de pisos buits presents.

La solució és d’una banda, censar els habitatges buits que hi ha arreu de Tarragona i determinar qui en són els seus propietaris en el marc de l’actualització del Pla Local d’Habitatge, i d’altra banda quantificar el nombre de famílies i persones que no poden fer front a un lloguer. L’Ajuntament i la Generalitat tenen el deure d’administrar els pisos buits per tal de garantir un dret tan essencial com és el dret a l’habitatge. D’aquesta manera, hi hauria una ordenació i una planificació que possibilitaria comptar amb el compromís, la implicació i la responsabilitat dels inquilins, que evitaria o minimitzaria els problemes de convivència.

La CUP de Tarragona esperem que aquest cop sí que puguem comptar amb els suports suficients per a que s’aprovi aquesta moció. No oblidem, també, que hi ha sobre la taula el PPU24 i en aquest sentit hi arremetem en contra doncs ens diuen que cal construir nous pisos perquè si no els preus pugen, quan la realitat és que hi ha pisos buits que es mantenen tancat. Per últim, volem deixar constància de la nostra crítica a la incapacitat de l’administració local i la Generalitat de fer front a l’especulació urbanística.

Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP)
Tarragona, Països Catalans, 13 de novembre de 2017