La CUP reclama participació ciutadana en el projecte del mercat

Fa poc l’equip de govern es vantava que l’IKEA posés una sucursal a la ciutat de Tarragona. Bé, Ikea és una empresa que fins fa poc menyspreava el català i a més a més és sospitosa d’evasió d’impostos. La CUP no vol que redecorin la vida dels tarragonins, perquè “som nosaltres els tarragonins i tarragonines que volem construir una ciutat més justa, solidària i autàrquica”. Així, veient que el Mercat Central fa quatre anys que és tancat, que el petit comerç es mor, que no hi ha projecte al mercat del fòrum, que no existeix gairebé el comerç de proximitat, que no s’ajuden les petites iniciatives cooperativistes, que demanar una llicència d’obres per a obrir un establiment pot trigar entre 7 i 8 mesos, i en canvi al Corte Inglés se’ls dóna l’antiga universitat durant un any i sense cap cost.

Des de la CUP, doncs, es reclama que el projecte es faci a partir d'ara amb la participació de la ciutadania, tant dels veïns com dels comerciants. A banda, però, proposen rebaixar els impostos al petits comerços i apujar-los a les grans superfícies. En senyal de protesta per la situació tan greu que pateix l'entorn del Mercat, la Candidatura ha penjat una placa al costat de la que commemora els primers partits de futbol fa més d'un segle a la plaça Corsini, amb el text “des de l'any 2007, ja no s'hi juga al futbol ni a res, ja que no és cap plaça”.