La CUP qüestiona el Congrés Ibèric d’Aparcament i Mobilitat Urbana tenint en compte el deute del pàrquing Jaume I

La CUP qüestiona el Congrés Ibèric d’Aparcament i Mobilitat Urbana que tindrà lloc els propers 9, 10 i 11 de novembre per ser un esdeveniment “poc apropiat de celebrar tenint en compte el deute del pàrquing Jaume I”.

La consellera cupaire Laia Estrada considera un “despropòsit i un gest humiliant que mentre la ciutat encara està pagant el pàrquing intel•ligent de Jaume I, l’Ajuntament es dediqui a acollir congressos per parlar precisament de pàrquings intel•ligents”.

Tenint en compte “la manca de planificació amb la que s’han construït els aparcaments a Tarragona, i sobretot el deute de 30 milions d'euros que va generar la construcció d'un pàrquing intel•ligent fallit”, 8 vegades més que els 4 milions pressupostats inicialment, l’altre conseller de la CUP Jordi Martí afirma que “Tarragona no és la ciutat més indicada per parlar d’aparcaments”.

De la mateixa manera, els independentistes consideren també “força cínic el fet que després de destruir bona part de la necròpolis romana i de la font dels lleons per construir aparcaments privats, es presenti ara una ponència titulada arqueologia-aparcamientos”.

Per últim, la CUP critica que el web del congrés “només està en castellà i es discrimina la resta de llengües de la península ibèrica, així com el fet que tampoc no està en anglès si, tal com afirmen els organitzadors, l’esdeveniment és de caràcter internacional”.

En aquest sentit, la CUP vol conèixer si aquest congrés donarà alguna solució al pàrquing Jaume I, així com els costos que implica acollir aquest congrés.

Tarragona, Països Catalans, 25 d’octubre de 2016