La CUP qualifica d'èxit la primera jornada participativa per a l'elaboració del programa

Representants d'entitats ecologistes i de defensa del territori han assistit avui a la primera jornada participativa per a l'elaboració del programa electoral de la CUP de Tarragona. A banda, diversa gent a títol individual ha intervingut en el debat, tot aportant propostes que s'inclouran en el programa de la Candidatura. La primera jornada, doncs, la qualifiquen com un èxit per l'afluència i animen els ciutadans a participar-hi perquè les inquietuds dels tarragonins puguin ésser reflectides.

La CUP ha començat aquest dissabte les jornades participatives per a l'elaboració del seu programa electoral. Aquestes jornades, que van presentar tot just dimecres, tractaran diversos àmbits que afecten a la vida quotidiana dels ciutadans, i s'ha iniciat avui amb un diàleg fluïd entre les persones assistents, en què s'han aportat diverses propostes sobre el model energètic i sobre el model territorial.

Des de la Candidatura qualifiquen aquesta primera jornada com a “èxit” donada l'afluència, unes trenta persones, i, tot i que ja finalitzada, seguiran incentivant l'arribada de propostes en Energia i Territori, per tal que es pugui incloure al programa. La propera trobada serà el 12 de març, en què es parlarà de Cohesió social i model de ciutat i animen els tarragonins a participar-hi per tal que puguin veure reflectides les seves inquietuds. Recorden, també, que es tracta d'un procés participatiu sense precedents a la ciutat, un procés que “ni tan sols l'Ajuntament mai s'ha atrevit a fer en la seva complexitat, és a dir, a incloure directament les propostes dels ciutadans en el seu dia a dia”.

D'altra banda, contraposen aquest model de fer política, la democràcia participativa, amb el que ha succeït aquestes darreres setmanes entre els partits tradicionals, que s'han dedicat a fer retrets sobre el lloc de naixement d'una candidata o a fer vídeos o cartells que no aporten cap proposta a la ciutadania ni de millora de Tarragona.