La CUP preguntarà un altre cop quin és el cost de l’etapa de la Vuelta per a Tarragona

El dia 3 de setembre de 2009 va ser la data de retorn de la Vuelta a España a Tarragona. Un any després, el contracte signat llavors obliga a la ciutat a tornar a acollir una altra sortida d’etapa per un cost encara avui per concretar. La CUP va preguntar l’any passat quin va ser el cost exacte i la repercussió que tindria en l’economia dels tarragonins i, “fins a la data, no se’ns ha donat resposta, més enllà del ball de xifres que van oferir els diversos consellers”. Enguany, tornen a sumar-se a una convocatòria dels ciutadans feta per les xarxes socials i que “mostren un cop més el rebuig dels tarragonins a la Vuelta i al cost que suposa”.

Creuen que en temps de crisi econòmica “no és moment d’acollir grans certàmens esportius ni donar subvencions a iniciatives esportives de caire professional tenint en compte la manca d’infraestructures evident a la nostra ciutat”. El fet que Tarragona torni a acollir la Vuelta afirmen que “és només una mostra de la manca de participació ciutadana que permet l’Ajuntament, que no té en compte el rebuig que l’any passat ja va provocar”.

També destaquen el paper d’Esquerra en l’organització d’aquest esdeveniment. Segons ells, “no és gens coherent autoproclamar-se independentista i pretendre dur la Vuelta a España a Tarragona i, a més, després manifestar-s’hi en contra com van fer molts militants del mateix partit” en la convocatòria que van organitzar els tarragonins. Seguint en la mateixa línia de l’any passat, doncs, la CUP anima als ciutadans a assistir a la mateixa convocatòria, el dia 7 a la una del migdia al carrer Unió amb una estelada per “rebutjar, fins que el consistori ho escolti, la presència d’un element mediàtic colonitzador com la Vuelta”. Durant la protesta faran crides a la vaga general del 29 de setembre “contra els polítics botiflers”.

Asseguren que l’Ajuntament ha fet una mala planificació de l’esdeveniment, en tractar-se del primer dia d’escola i els embussos que provocarà al centre de la ciutat, i que amb això “queden prou clares les prioritats de l’equip de govern, tot per sobre del ciutadà”. Per últim, en la mateixa línia de la moció presentada de cara a permetre la lliure circulació de les bicicletes també a la platja, la CUP creu que “és un menyspreu que la gent pagui per veure ciclistes quan els carrils bici són gairebé inexistents i es multa a la gent que hi va”.