La CUP penja la bandera LGBTI al balcó de l’Ajuntament de Tarragona el dia de l'alliberament

La CUP ha penjat pel seu compte la bandera LGBTI al balcó de l’Ajuntament de Tarragona en compliment de la moció aprovada al darrer ple del mes de juny. Les anticapitalistes expliquen que les mesures que es van acordar al ple són de fàcil acompliment i, en aquest cas, de cost zero, motiu pel qual elles mateixes han optat per fer onejar la bandera al balcó.

La CUP de Tarragona ha penjat de forma unilateral la bandera del moviment LGBTI al balcó del Palau Consistorial, en motiu del 28 de juny, dia internacional de l’alliberament gai, bisexual, transsexual i intersexual. Es dóna el cas que al darrer ple de l’ajuntament, celebrat el 16 de juny, es va aprovar una moció dels cupaires que acordava —entre d’altres intervencions— dur a terme «accions locals que facilitin la sensibilització i visualització de la lluita del col·lectiu», entre les quals figurava penjar la bandera de l’arc de Sant Martí a la façana de palau. Minuts abans de la una del migdia, abans de l’acte institucional a peu de carrer, els dos regidors, Jordi Martí Font i Laia Estrada han accedit a la sala d’actes per despenjar la bandera.

Per als representants de la Candidatura, «està bé que haguem aprovat moltes coses al Saló de plens, i valorem positivament que el SIAD s’hagi creat i comenci a funcionar, però hem de fer accions al carrer que permetin visibilitzar el compromís de l’Ajuntament de Tarragona vers la lluita per l’alliberament sexual», motiu pel qual, asseguren, han tirat pel dret i han penjat ells mateixos la bandera en un lloc visible i preferent: «Pensem que la bandera ha de ser a la façana, especialment avui, i és incomprensible que no hi sigui; per tant, cal avançar en aquesta línia».

Tarragona, Països Catalans, 28 de juny de 2017