La CUP lamenta la fi de la programació cinematogràfica d’Anima’t

Ja ho havien anunciat, però fins ara no havia acabat del tot. Una setmana després de la fi d’una etapa en el cinema de culte a Tarragona, la CUP es lamenta de la desaparició i demana a l’Ajuntament que, “si no ha de fer, que deixi fer”. Així, recorden que encara hi ha activitat cultural a la ciutat i remarquen que “si pot ser, no se la carreguin”.

El 29 de novembre passat al vespre es va projectar, a l’Antiga Audiència, “Ralco, un mal negocio”, de Xavier Vaqué i Nicolas Garcia, una producció molt recent que, com la majoria de pel·lícules d’Anima’t, es tractava de cinema no estrictament comercial. La particularitat d’aquest film, però, és una altra: fou el darrer de la programació cinematogràfica de ‘Tarragona Cultura Contemporània’, que s’ha dedicat en els darrers 15 anys a mostrar a la societat un tipus de cultura alternativa amb un suport més social que institucional.

El TCC va haver de prendre la decisió difícil d’acabar amb aquesta programació aquest estiu passat, després que l’Ajuntament, arran d’anys d’ignorar la cultura i de deixar en mans d’entitats diverses amb o sense ànim de lucre que duguessin el que el consistori no duia, no abonés les subvencions corresponents. La Candidatura d’Unitat Popular, espectadora com la resta de tarragonins, denuncia la cultura del “no fer i no deixar fer”, així com la manca d’equipaments on els artistes o la societat en general puguin desenvolupar les seves activitats.

En aquest sentit, la CUP diu que “l’Ajuntament deixa que es cremin projectes com Kurnstainer, o provoca que l’associació Anima’t abandoni un treball de més d’una dècada, o prefereix ser més primmirat amb els locals que programen concerts que amb els que no”. Així, demanen que “si pot ser, no es carreguin la programació cultural existent encara malgrat tot”. La Candidatura Cultural per al 2016 també és el punt de mira dels tarragonins, i és que la ciutat no gaudeix de cap altra instal·lació d’aquest caire que el Teatre Metropol, restant en l’oblit espais per a concerts acústics, espais per a la creació artística, espais per a l’assaig, etc. “No és que estiguem parlant d’una manca concreta arran de la desaparició del TCC, sinó que som en un desert cultural en el qual tots els tarragonins ens preguntem què és això de la capitalitat cultural”, n’extreu la CUP.

Per tot això, encoratgen l’equip de govern perquè canviïn la “tendència negativa” i, si una associació concreta deixa d’actuar, “que la consellera de Cultura en prengui el relleu, que creïn un espai semblant”. Pel que fa als espais, la CUP proposa que els que es recuperin i es rehabilitin, “que deixin lloc, amb la mateixa consideració, a totes les disciplines culturals” i, en referència a la Tabacalera, que presumiblement deixaran pràcticament la totalitat de l’edifici per al museu, “que no ignorin les necessitats dels col·lectius o dels particulars quant a espai d’assaig i de creació”. En definitiva, els membres de la CUP voldrien que “un dia, la gent de Barcelona, València, Xixón, Montpeller o potser Brussel·les vinguessin a gaudir d’algun esdeveniment cultural d’interès”.