La CUP inicia un debat participatiu per elaborar el programa

Aquest dissabte comencen unes jornades que col·laboraran en l'elaboració del programa de la CUP, que es presentarà a les properes eleccions municipals a Tarragona. La primera jornada tractarà el model energètic i territorial, i totes consistiran en presentar propostes que es puguin desenvolupar des del consistori en diversos àmbits. Des de la candidatura valoren aquesta iniciativa com quelcom novedós i que permet promoure la democràcia participativa a la ciutat, encara que hagi de ser, perquè la legalitat vigent és molt restrictiva quant a participació ciutadana, d'aquesta manera.

La Candidatura d'Unitat Popular de Tarragona també elaborarà el programa en base a la participació, tal com ho han fet la resta d'assemblees locals de la CUP. L'any passat, l'estructura nacional ja va organitzar debats participatius dedicats a cada àmbit, amb la participació de diversos col·lectius que especificaven què es podia fer des dels ajuntaments (genèricament) per millorar tot el seguit d'aspectes que afecten quotidianament els ciutadans. Així doncs, basant-se en el document resultant, la CUP inicia aquestes jornades amb un enfocament local tarragoní i amb els col·lectius, plataformes, entitats i individuals que hi participaran i hi aportaran les seves idees i propostes.

Aquesta cita, entre la Candidatura i els ciutadans, es produirà cada dissabte des d'aquest fins a l'abril a partir de les onze del matí al seu nou local del carrer Sant Domènec, al costat de l'Ajuntament. A banda de la primera, que tractarà l'Energia i el Territori, també n'hi haurà sobre la cohesió social i el model urbà; el model econòmic; l'educació, la llengua i la cultura; i les noves tecnologies juntament als mitjans de comunicació. En total, hi participen representants de més d'una trentena d'entitats que s'han mostrat molt disposades a formar part d'aquest projecte novedós i inèdit a la ciutat.

Des de la CUP, però, subratllen la importància de la col·laboració ciutadana al marge de les entitats. Per això, han engegat un blog on s'hi podran aportar propostes i informar-se de futures jornades (construimtarragona.blogspot.com), i faran un seguiment i incentivaran la participació via xarxes socials, per exemple amb l'etiqueta #construïmtarragona al Twitter, a banda de les jornades presencials on també s'hi recolliran totes les impressions.