La CUP inicia la seva campanya pel Sí a la consulta sobre la independència

El 17 d’octubre, Tarragona Decideix, una plataforma independent organitzada des de la societat civil i sense cap mena de posicionament més enllà de la democràcia, durà a terme la consulta sobre la independència a la ciutat, tal com han fet tants d’altres municipis catalans.

La CUP va començar diumenge la seva campanya pel Sí en la consulta, ja que creiem que la independència és la solució davant la injustícia social i la manca de drets dels catalans davant l’Estat Espanyol, que duu més de 300 anys esclavitzant el poble català tot imposant la seva llengua i les seves lleis. Espanya és un projecte fracassat des del moment en què els pobles que la formen no es tracten amb respecte sinó amb menyspreu, i això és quelcom que ja sabien els nostres avantpassats fins i tot abans de la guerra de successió.

Per conservar la nostra llengua, la del poble català, però també per desmarcar-nos de les polítiques contra els treballadors que des de sempre ha impulsat l’Estat espanyol, el fet que els Països Catalans esdevinguem un poble lliure farà que la nostra qualitat de vida millori. Tot plegat, però, no serà possible si mentre duri el procés d’independència, en el qual estem immersos en aquest moment, no ens hi posem els treballadors, els aturats, les classes populars, per tal de revertir el poder que, per defecte, tindrien les classes dirigents actuals un cop acabat aquest procés.

Per tot plegat, et demanem el vot afirmatiu en la consulta popular sobre la independència a Tarragona. Perquè ha de ser el poble qui decideixi i no els polítics, perquè la democràcia participativa és el camí a seguir si volem uns Països Catalans realment lliures.