LA CUP ENS NEGUEM A RIURE LES GRÀCIES A MÉNDEZ DE VIGO

La CUP no hem assistit a la inauguració de les obres de millores del Nou Estadi perquè considerem que hi ha motius de sobres per no riure les gràcies al ministre del gobierno espanyol, Méndez de Vigo.

D’una banda, volem recordar que mai no hem estat d’acord amb el projecte dels Jocs Mediterranis que està clar que ha passat de ser el projecte estrella del PSC a ser un projecte estrellat, que endeutarà encara més la ciutat. A hores d’ara ja podem afirmar que els Jocs Mediterranis no estan servint per cap dels propòsits que ens van prometre, ja que no han creat milers de llocs de treball, no han vertebrat la ciutat i tampoc no han permès una millora general dels equipaments de Tarragona.

Els Jocs només han aconseguit hipotecar la ciutat amb deute i, probablement, la privatització de la gestió esportiva. Tanmateix, han quedat clares quines són les prioritats del govern de Ballesteros, que avantposa la construcció d’un pavelló esportiu abans que la construcció d’escoles o hospitals a la ciutat. Una prioritat que es ratifica amb el darrer pressupost municipal, que destina una partida de 900.000€ a l’estadi del Nàstic, gairebé el mateix que a condicionar la ciutat, amb la diferència que en el segon cas la partida està supeditada a venda de patrimoni.

D’altra banda, recordem que els Jocs Mediterranis 2017 han passat a ser els Jocs Mediterranis 2018 perquè el finançament de Madrid no va arribar a temps, malgrat el pacte local del PSC amb el PP. En aquest sentit, tal com ja vam expressar el passat maig de 2017 en el marc de la “Firma del convenio de colaboración entre el Gobierno de España y el Ayuntamiento de Tarragona para la financiación de los XVIII Juegos Mediterráneos 2018”, l’alcalde Ballesteros i el seu equip segueixen amb el lliri a la mà i manté el seu servilisme, en relació a la desídia mostrada pel PP.

Per últim, més enllà del nostre rebuig als macroprojectes que impedeixen que el finançament municipal es destini a millorar la quotidianitat general dels tarragonins i tarragonines, l’actual context polític repressiu i totalitari al qual ens ha abocat l’Estat espanyol per evitar resoldre políticament un conflicte que és polític, i no jurídic, ens impedeix assistir a un acte per agrair absolutament res al gobierno de M. Rajoy, així com els seus còmplices, C’s i el PSOE.

Tarragona, Països Catalans, 24 de gener de 2018