La CUP diu «no» als Jocs de la Fam

Els Jocs del Mediterrani Tarragona 2017 han estat el fracàs més gran de la història recent de la ciutat, sense cap mena de pal·liatius. I els Jocs Mediterranis Tarragona 2018 no ens trauran d’aquest convenciment com a organització anticapitalista que, abans que res, defensa els drets socials de la majoria de persones que viuen en aquesta ciutat que és Tarragona.

Quan des de l’Equip de Govern es diu que ja no hi ha cap problema, perquè l’Estat s’ha compromès amb el projecte amb l’entrada al comitè organitzador dels jocs, no s’és clar, perquè el compromís arribar tard, a aquestes alçades del projecte, i sobretot quan no s’ha compromès econòmicament. En el camí fins a aquí hem perdut l’oportunitat de replantejar un projecte que la majoria de la ciutadania veu amb recels i una bona part d’ella rebutja directament. I ho afirmem així, sense dades clares, atenent a les poques que tenim, perquè des de l’Ajuntament sempre s’han negat a fer una consulta a al ciutadania sobre el que, segons l’Equip de Govern, era el seu objectiu principal.

Els Jocs, 2017 i 2018, alhora, han estat i són encara un niu de mentides com mai abans havíem vist des de la CUP de Tarragona. Hem vist com des de l’Ajuntament de la ciutat, i més concretament des del seu Equip de Govern, s’ha enganyat la ciutadania, l’oposició i fins i tot, segurament, bona part dels qui des del primer moment, sense preguntar-se res, van donar suport explícit a aquests Jocs.

El cert és que Tarragona no necessita uns Jocs per brillar entre les ciutats de la Mediterrània, però al pas que anem aquests Jocs ens acabaran de situar com a una ciutat absolutament incapaç, ni tan sols, de mantenir un dia a dia que satisfaci les necessitats de la nostra població. Els diners del nostre pressupost municipal són migrats i dedicar tants diners, tants milions d’euros, a organitzar una activitat com aquesta, que suposadament tenia entre els seus pocs objectius la situació de la ciutat en el mapa de l’esport internacional és evident que ni s’ha aconseguit ni s’aconseguirà, ben al contrari…

Des de la CUP de Tarragona, rebutgem que es dediquin tants milions d’euros a la creació d’unes infraestructures que no serveixen per solucionar els principals problemes de la ciutadania de Tarragona, situats avui encara en la pobresa, l’atur estructural i amb un urbanisme al servei de els elits tarragonines, centrades no en fer habitatge on hi visquin les persones, sinó només per fer-ne negoci especulatiu.

Tarragona, Països Catalans, 14 de febrer de 2017