La CUP dissenteix de l’acció de la regidora d’ERC (Rosa Rossell) en retirar la moció

Volem puntualitzar el nostre desacord, en acabar el ple municipal, amb l’acció presa sense tindre’ns en compte que ha dut a terme la regidora del grup municipal d’Esquerra, Rosa Rossell, en retirar la proposta de la CUP en referència al canvi de nom de l’escola municipal Gual Villalbí pel de la poetessa Montserrat Abelló nascuda a Tarragona i exiliada a Xile en arribar a la dictadura.

Tot i que agraïm que el grup municipal d’ERC hagi assumit la moció de la CUP i el discurs previ de la presentació, la resposta de CiU i la claudicació consegüent han estat un error pel fet que, sí que és cert que hi havia algunes incorreccions puntuals en el redactat, però per molt que el consell escolar se n’hagi assabentat això no suposa cap compromís, un compromís que demanàvem al consistori i que no han permès ni tan sols votar. Aquest cas és un exemple més de la manca de facilitat per a la participació ciutadana que hi ha en aquest consistori en què no deixen participar en la presa de decisió sobre certs temes.

Una de les raons al·legades per la retirada era la de l’autonomia del centre. La CUP des del principi apostem per aquesta independència, però reiterem que el consistori s’hi ha de posicionar en tractar-se d’una instal·lació municipal, i aquest posicionament ha de fer que el canvi de nom s’agilitzi. Entenem que les raons sobre que l’escola fins ara no n’havia tingut constància no són realistes en tant que totes les direccions saben quin és l’origen de la denominació dels seus centres i que el que s’ha fet no posicionant-s’hi allargarà el procés i el canvi definitiu.