LA CUP DENUNCIEM QUE L'AJUNTAMENT DE TARRAGONA GIRA L'ESQUENA ALS MOVIMENTS FEMINISTES DE LA CIUTAT

El grup municipal de la CUP hem fet acte de presència a la lectura del manifest unitari contra la violència de gènere, elaborat per la Generalitat, les diputacions, la FMC i l’ACM. Aquest cop, però, a diferència de les concentracions per denunciar els assassinats de dones, la CUP hem decidit mantenir-nos a peu de plaça i no compartir la pancarta amb l’equip de govern de la ciutat.

El motiu ha estat doble: d’una banda, un cop més i tal com ha succeït amb altres convocatòries de manifestacions organitzades pel teixit popular de la ciutat, l’Ajuntament no ha facilitat espai per a l’entarimat des del qual s’han de realitzar els parlaments de la mobilització convocada demà 25 de novembre, en motiu del Dia Internacional contra la Violència de Gènere. D’altra banda, la CUP ens neguem a compartir espai amb el cos policial que va apallissar el nostre poble l’1 d’octubre, raó per la qual, a més, serà condecorat.

Després de la lectura del manifest la consellera d’igualtat, Ana Santos, ha fet una crida a la necessitat d’omplir les places “també” per motius com la denúncia de la violència masclista. Ara bé, la consellera del PSC “ha oblidat” explicar que demà està convocada una manifestació que sortirà de l’Estàtua dels Despullats a les 19h i que finalitzarà precisament a la Plaça de la Font.

A aquestes alçades, no ens sobta que la consellera Santos no faci difusió d’una convocatòria que té l’objectiu que ella mateixa estava reclamant. Hem comprovat que l’Ajuntament de Tarragona no només no té com a prioritat l’eradicació de la violència masclista, tal com es desprèn del minso pressupost que s’hi ha destinat aquest anys, sinó que a més dificulta i obstacultitza la tasca dels col•lectius feministes de la ciutat.

Per tot plegat, la CUP de Tarragona denunciem la hipocresia d’un govern que diu estar contra la violència de gènere, però que després gira l’esquena al moviment feminista, punta de llança del combat contra aquesta xacra. Nosaltres, per contra, el reivindiquem i convoquem a totes i tots a omplir els carrers i les places amb la manifestació de demà, a les 19h a l'Estàtua dels Despullats.

Visca la lluita feminista!

Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular (CUP)
Tarragona, Països Catalans, 24 de novembre de 2017