La CUP denuncia que l’Ajuntament prioritza els centres d’ensenyament privats

La Candidatura d’Unitat Popular de Tarragona demana que abans de subvencionar entitats privades, s’aposti per les públiques, que no gaudeixen ni de quotes pagades pels pares dels alumnes ni dels ajuts que malauradament sempre acaben rebent “per sobre de les institucions públiques que existeixen i romanen ignorades”.

L’Ajuntament de Tarragona ha atorgat a l’ Escola del Sagrat Cor una subvenció de 240.000€ per construir un nou pavelló per al col·legi religiós i concertat. Tot plegat, tenint en compte que a la ciutat hi ha 21 col·legis d’educació infantil i primària que són de titularitat pública, per tant l’ajuntament és propietari i gestiona dels edificis, i que no han gaudit ni gaudiran d’aquests ajuts.

Així, la CUP denuncia que “d’aquestes 21 escoles, tres es troben en barracons (CEIP Tarragona IV, CEIP Tarragona i CEIP l’ Arrabassada) i hi ha una quarta escola, el CEIP Olga Xirinacsm, que no es troba en barracons però està ubicada a la Casa Modernista on hi havia l’ antic Pax, la qual va ser traslladada als terrenys del costat per no poder cobrir les necessitats quantitatives i qualitatives d’una escola del segle XXI. De fet el nou Pax és la única escola que té una pista coberta per a fer gimnàstica”.

D’altra banda, els CEIP de Bonavista, del Serrallo, el Marcel·lí Domingo, el Saavedra i el de la Mare de Déu dels Àngels compten amb uns gimnasos per acollir les classes d’educació física, “però no prou grans per desenvolupar per exemple partits de futbet” (el nou pavelló del Sagrat Cor tindrà dues pistes de futbet).

Els CEIP de Sant Salvador, Sant Pere i Sant Pau, Riu Clar, Pràctiques, Pau Delclòs, El Miracle, El Meditarrani, i la Floresta, per fer educació física, “l’han de realitzar a les pistes descobertes de l’escola, només tenen vestuaris per als alumnes”. I pel que fa al CEIP Gual Villalbí de Torreforta, “no té ni vestuaris per a la realització de l’assignatura esportiva”.

La Candidatura d’Unitat Popular de Tarragona creu que “quan cap escola pública de Tarragona compta amb un pavelló, quan hi ha escoles que es troben en barracons, quan hi ha escoles que han de fer educació física a l’exterior, quan hi ha escoles que no tenen vestuaris, etc. atorgar una subvenció a una escola concertada no és apostar per un sistema públic i de qualitat”.

La visió de la CUP en l’ensenyament i, de fet, “com hauria de ser també la d’aquest govern municipal que s’autoanomena progressista” és que “haurien d’apostar per un sistema educatiu públic de qualitat, lliure, laic i català”. Així doncs, reclamen que “abans de res s’han de suplir totes aquestes mancances educatives en els equipaments municipals i públics”.