La CUP de Tarragona emplaça l’Ajuntament a què el cinema que promocionin sigui en català

La Candidatura d’Unitat Popular, arran de l’anunci per part de l’equip de govern de desenvolupar i coordinar una programació cinematogràfica juntament amb diverses iniciatives anomenada ‘Tarragona Cinema’ i amb una freqüència gens menyspreable, demana que totes les pel·lícules, en la mesura del possible, siguin en català, ja sigui amb la seva versió doblada, si és que n’hi ha, o potenciant les versions subtitulades en català per damunt de les versions subtitulades en espanyol.

Tanmateix, la CUP entén que moltes pel·lícules no es trobaran en català, així que només demana que prioritzin les que sí que hi siguin per sobre de les altres, ja que n’hi ha moltes i molt bones que s’han anat produint tots aquests anys i moltíssimes d’elles són tan actuals com les que s’exhibirien en detriment seu. Per exemple, als mitjans hem pogut veure com el dia 7 de març s’exhibirà ‘Tonari no Totoro’ -’Mi vecino Totoro’ en castellà- que, efectivament, té versió en català doblada. Per tant demanaríem, a banda del tacte obligat en les circumstàncies en què estem vivint actualment, que s’intentés que totes les pel·lícules que s’exhibissin amb el suport públic fossin en català.

El motiu és que si l’Ajuntament aconsegueix un percentatge proper al 100% compensaria mínimament (també tenint en compte el nombre ínfim de pel·lícules en comparació al d’un multicinemes comercial) el pèssim percentatge (2-3%) a què ens tenen acostumats els cinemes a la nostra ciutat i al nostre territori en general. La igualtat, doncs, es començaria a complir aplicant aquesta mesura que proposa la CUP i que espera pel bé de la llengua catalana i sobretot pel bé dels drets lingüístics dels catalans i de les catalanes s’apliqui com més aviat millor.