LA CUP DE TARRAGONA DENUNCIA LA CREIXENT MILITARITZACIÓ DE LA CIUTAT DESPRÉS DELS ESCORCOLLS DAVANT UNA LLAR D'INFANTS

La ciutat de Tarragona va tornar a ser escenari ahir 18 d’octubre d’un episodi repressiu i d’assetjament per part de la policia espanyola. A primera hora del matí els pares i mares de la llar d’infants Tic-Tac van ser sorpresos per controls realitzats per agents de la Policia Nacional armats amb metralletes, que van escorcollar els cotxes de diverses persones que duien els seus fills i filles dins. Aquesta llar d’infants, situada prop de la comissaria d’aquest cos, no tenia coneixement que s’haguessin de produir aquest tipus de controls ni que hi hagués cap avís d’alerta.

La CUP considerem intolerable aquest assetjament a veïns i veïnes de la ciutat, especialment amb el precedent de violència del mateix cos policial el passat 1 d’octubre i de la presència amenaçadora de vaixells de guerra al Port de la ciutat. I ens preocupa que, en vista del comunicat emès per la Moncloa en el dia d’avui, en què confirma que “el Gobierno de España continuará con los trámites previstos en el artículo 155 de la Constitución para restaurar la legalidad en el autogobierno de Cataluña”, aquest tipus de fets esdevinguin quotidians.

Per tot plegat denunciem el que considerem que és una intimidació de la població tarragonina i rebutgem la creixent militarització de la ciutat, i al mateix temps emplacem al govern de la ciutat a posicionar-se al respecte. És incomprensible que a hores d’ara l’Alcalde Ballesteros encara no s’hagi pronunciat sobre aquests fets lamentables, com tampoc s’ha posicionat sobre els dos cazaminas que van arribar ahir. Per aquest motiu, hem registrat una pregunta per al proper ple, demanant a l’Alcalde què en pensa d’aquests escorcolls davant de llars d’infants i d’altres que hi pugui haver.

Tarragona, Països Catalans, 19 d’octubre de 2017

-0:30