La CUP de Tarragona, contra el cementiri nuclear d’Ascó

La CUP de Tarragona dóna suport a la manifestació que es farà aquest diumenge 24 a les 11 del matí davant del Casal Municipal a Ascó en contra de la construcció d’un cementiri nuclear.

Creiem que la construcció d’aquests cementiris nuclears són una evidència més que l’energia nuclear no és una alternativa de futur ja que implica hipotecar la salut i la seguretat de moltes generacions. A més a més, aquests cementiris posen en perill una població molt més àmplia que la del poble on s’ubiquen. Ja existeixen alternatives energètiques molt més sostenibles amb l’entorn i la salut pública que poden donar sortida a l’actual dependència del petroli però que els interessos econòmics no permeten desenvolupar-se adequadament.

Així, tant plenaris municipals com comarcals tant del Camp de Tarragona com de les Terres de l’Ebre s’han posicionat en contra d’aquest MTC, fet que, sumant-hi el posicionament del Parlament de Catalunya, faria que es vulnerés altre cop el principi democràtic en què es basa el sistema actual.

Per tot això, encoratgem a la gent de Tarragona a sumar-se a aquesta manifestació en un assumpte que ens afecta a tots.