La CUP de Tarragona anima a la societat tarragonina a participar en la festa democràtica de Constantí

Seguint la iniciativa de tot el teixit social independentista, la CUP donarà suport a les consultes per a l’autodeterminació del poble català que se celebraran en gairebé 170 municipis aquest mateix diumenge. També encoratgen a tots els tarragonins a participar en la festa de Constantí i en el seu acte que realitzaran al migdia al centre Tarragona.

La Candidatura d’Unitat Popular de Tarragona ha anunciat que “davant dels processos democràtics iniciats arran de l’estela d’Arenys de Munt el 13 de setembre, vol donar tot el suport que sigui possible a les consultes fetes al territori i, sobretot, a les més properes a la ciutat”.

Al Camp de Tarragona hi ha quatre consultes programades per al 13-D: Almoster, Maspujols, Montbrió del Camp i Constantí. És en aquesta darrera, Constantí, en què la CUP de Tarragona hi posarà l’atenció, ja que “es tracta d’un municipi ja no veí sinó germà i al qual creiem que cal ajudar especialment, a més de ser l’únic poble del Tarragonès i el més gran de tot el Camp que celebrarà aquesta jornada en la primera tongada”. ‘Constantí Decideix’ fou la plataforma ciutadana que es va formar després que l’Ajuntament, accedint a una plena normalitat democràtica, va aprovar al plenari el suport a la consulta constantinenca. Una plataforma sense color polític, com totes les demés, i que malgrat tindre el temps en contra ha convocat aquesta cita per aquest diumenge. A banda d’animar a tots els empadronats i majors de setze anys de la vila a anar a votar, la CUP també demana a la societat tarragonina que hi participi. La plataforma s’ha encarregat d’organitzar un seguit d’actes que amenitzaran la diada i de ben segur els carrers dels voltants al lloc de votació seran plens de gent a vessar. Així doncs, al·leguen que “per fer pinya i per col·laborar en el que faci falta (una consulta d’aquestes característiques necessita força col·laboradors) animem a què tots els demòcrates assisteixin als carrers de Constantí durant la jornada del 13 de desembre”.

D’altra banda, també s’han encarregat de fer-ne ressò a la ciutat. Faran un acte informatiu i alhora reivindicatiu en el sentit tant de la territorialitat dels Països Catalans com a únic marc nacional com per “demostrar un cop més l’aposta de la CUP per la democràcia participativa en tots els nivells”. Llegiran un manifest, penjaran pancartes i animaran a tothom a què, encabat l’acte, vagin a Constantí a participar en aquesta festa democràtica. La CUP, així, vol fer conèixer aquesta iniciativa a Tarragona, una ciutat que encara no ha estat objecte de cap iniciativa semblant.